Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Är hos sambons föräldrar i Örebro över helgen så va vi ute en sväng på dan och när vi kom hem märkte vi att det småpyste från vänster bakdäck och såg kort därefter att det satt en skruv i däcket.

Men var vänder man sig för att få detta fixat en söndag? åker hem på eftermiddan imorgon och vill helst ha detta fixat annars får det bli reservdäck eller stanna och fylla på lite här och där på vägen ner till Gbg.
Användarvisningsbild
av Driftarn
Köp sådant där punkteringsspray och kör i däcket, funkar nog men bara om hålet inte är för stort!!!
Användarvisningsbild
av Funk
Köp däckspray (reservhjul på burk) på tappen, klart bättre än att köra på nödreserven...
Visserligen kommer kanske inte gummiverkstaden att tycka om dig när det skall lagas permanent, men det får man ta..

/Thomas
av grabb85
Funk skrev:Köp däckspray (reservhjul på burk) på tappen, klart bättre än att köra på nödreserven...
Visserligen kommer kanske inte gummiverkstaden att tycka om dig när det skall lagas permanent, men det får man ta..

/Thomas
Har hört att dom inte lagar såna däck utan att då måste man byta, stämmer detta eller är det bara någon myt?
av matzen10
Ok. Har pratat med "min" mek. Han kommer jobba imorgon och du kan ringa han på tele 0705-820392 (Per).
Visserligen håller hans arbetsgivare på att flytta verksamheten men han trodde att däckgrejerna var kvar. Ring honom vid 12.30 tiden så vet han mer hur det ser ut!
Hydromacken i Brickebacken (Saxons väg) är stället du ska till i så fall. Om du/din familj inte hittar så slå mej en pling på 0701-112899 så guidar jag!

Hoppas det löser sej där! I annat fall får du ta till nödvarianterna.
Du måste ju komma hem säkert! Och jag tror att hålet kan spricka upp lite undan för undan när du ska hem de 30 milen..Om du ska ha i punkasprej så tänk på att du inte får köra över 80 km/h! (står på min burk).

M V H
---> Matz
av Motörhead
Of topic:

Jag vill bara säga att detta forum är någonting alldeles speciellt. Den hjälp och backup som tydligen går att få här är otrolig!
Jag hoppas att alla har en fin midsommar, och kör säkert!
av grabb85
matzen10 skrev:Ok. Har pratat med "min" mek. Han kommer jobba imorgon och du kan ringa han på tele 0705-820392 (Per).
Visserligen håller hans arbetsgivare på att flytta verksamheten men han trodde att däckgrejerna var kvar. Ring honom vid 12.30 tiden så vet han mer hur det ser ut!
Hydromacken i Brickebacken (Saxons väg) är stället du ska till i så fall. Om du/din familj inte hittar så slå mej en pling på 0701-112899 så guidar jag!

Hoppas det löser sej där! I annat fall får du ta till nödvarianterna.
Du måste ju komma hem säkert! Och jag tror att hålet kan spricka upp lite undan för undan när du ska hem de 30 milen..Om du ska ha i punkasprej så tänk på att du inte får köra över 80 km/h! (står på min burk).

M V H
---> Matz
Tack så mycket för hjälpen, säger som många andra att hjälpen man får här är otrolig, tyvärr så hade dom packat ner däckverktygen så det gick inte men att få ett sånt här tips är inte dåligt så jag tackar så hemskt mycket.
Användarvisningsbild
av Brainy
grabb85 skrev:
Funk skrev:Köp däckspray (reservhjul på burk) på tappen, klart bättre än att köra på nödreserven...

/Thomas
Har hört att dom inte lagar såna däck utan att då måste man byta, stämmer detta eller är det bara någon myt?
Det var inga problem för mig att få punkteringen lagad efter att ha haft i däck på burk, det fyllde sitt syfte för mig då jag tog mig mina 20mil hem.

matzen10 skrev:Om du ska ha i punkasprej så tänk på att du inte får köra över 80 km/h! (står på min burk).

M V H
---> Matz
Njae, på min burk står det att jag inte får köra mer än 80km/h första milen innan det hunnit stelna, då ska man ju också fylla på till rätt lufttryck och sen är det bara att tuta o köra och hoppas att det håller.

mvh
Anders
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]