Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Kliszow
:evil: HEJ HAR EN S 80 -99 UTRUSTAD MED VOLVOS RTI NAVIGATOR + TV. NÄR JAG KÖPTE BILEN FÖR DRYGT 2,5 ÅR SEDAN SÅ FÖLJDE DET MED SKIVOR 2ST SKANDINAVIEN. MODEL-99. ANVÄNDE DOM UNDER SEMESTERN FÖRRA SOMMAREN FUNGERADE PERFEKT, FÖRUTOM DÅ ATT VISSA VÄGAR ÄNDRAT STRÄCKNING SEDAN SLUTET NITTIO TALET. OCH, TILL SAKEN KÖPTE IGÅR EN NY BOX MED SKIVOR SOM JAG OMG. INSTALLERADE I BILEN NYFIKEN SOM JAG VAR. DOM LADDADE SOM DOM SKULLE NY DATA LÄSTES IN STARTADE OM TRYCKTE PÅ ENTER, INGA VÄGAR SYNTES PÅ KARTAN? TRYCKTE BACK SAMT MIN ANGIVNA POSITION VARPÅ DET BLEV ERROR SKIVA I FACK ETT KAN EJ LÄSAS ETZ. PROVADE ATT INSTALLERA OM ETT PAR GÅNGER MED SAMMA RESULTAT ..SKIVORNA ÄR MODELL NAVTEQ ON BOARD VOLVO NR 307 758 820 624 DET ANGIVNA NR VID BESTÄLLNING HOS VOLVO VAR 30 775 882-1. NÅGON SOM VET? HAR JAG FÅTT FEL SKIVOR ELLER ÄR DET MIN NAVIGATOR SOM KAN VARA FELET. HAR SÖKT PÅ VOLVOS EGNA SIDOR UTAN RESULTAT :cry:
Användarvisningsbild
av 58
Vad skriker du för???
Användarvisningsbild
av Kliszow
Nedsatt hörsel hör :twisted: dåligt!”
Användarvisningsbild
av Rogge-Johansson
Din cd läsare har troligen kastat in handduken, tror en bytes ligger på runt 3000 lappen.

+ montering då. :wink:
Användarvisningsbild
av Kliszow
Hade kondens i skuffen i vintras, vet inte om det kan ha samband? Om det nu är växlaren som är boven, går det att rengöra den, eller?
Användarvisningsbild
av elmuppo
Kliszow skrev:Hade kondens i skuffen i vintras, vet inte om det kan ha samband? Om det nu är växlaren som är boven, går det att rengöra den, eller?
Aldrig fel att prova att rengöra först, men du måste
plocka ur den ur bilen och ta isär den för att komma åt
själva cd läsaren.

//Branx
Användarvisningsbild
av Kliszow
:idea: Det är nog en ide som har slagit mig, ska jag ändå plocka ur den ur bilen så kan jag även prova att rengöra den. Jag har tittat runt lite på nätet efter begagnade växlare och har hittat ett par styck till rätt pris? Ca 2000 kr. Har det någon betydelse om den har suttit i en v70-01? Är cd växlaren en vanlig växlare? Eller special till rti,n.? :roll:
Användarvisningsbild
av elmuppo
Kliszow skrev::idea: Det är nog en ide som har slagit mig, ska jag ändå plocka ur den ur bilen så kan jag även prova att rengöra den. Jag har tittat runt lite på nätet efter begagnade växlare och har hittat ett par styck till rätt pris? Ca 2000 kr. Har det någon betydelse om den har suttit i en v70-01? Är cd växlaren en vanlig växlare? Eller special till rti,n.? :roll:
Det är en special växlare till RTI:n, en CDROM växlare.
Användarvisningsbild
av Kliszow
:???: Jaha precis vad jag trodde. Om det nu är den som :twisted: så har jag hittat några på nätet monterade i v 70s för ca 2000: är det rätt kurs??
Användarvisningsbild
av Marcus_S80
Hej

99-01 har CD läsare till RTI:n. From 2002 är det en DVD läsare, är skivan du kört en DVD skiva så är det kört.

Mvh Marcus

Det börjar bli hög tid att bagageutr[…]

Till och från så hackar bilen lite vid[…]

V70 1,6 Diesel rycker

Jag har själv bytt tre av mina fyra spridare […]

Funderar på att leta lite på skroten e[…]