Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av wooxer
Har hört detta ljud komma mer och mer på bilen, det är just när man trycker på gasen eller släpper av på den som man hör det här knäppande ljudet framifrån.
Frågan är bara om det ska vara så eller om det är någon bussning/stag eller liknande som börjar ge upp på bilen?
Hade ett liknande oljud på min gamla 850 och då var det övre motorfästet som var sönder på den, men jag har kollat över de övre motorfästena på min V70 men det ser inte ut att va något fel på dem.
Antar att någon annan också råkat ut för detta och det vore intressant att få veta vad det beror på.

Mvh Andreas
av TomZaj
Har fått knäppande ljud vid vänstersvängar o samband med lite ojämt väglag och ibland vid gaspådrag vid låga hastigheter, detta knäppande har kommit efter byte av styrväxel. Funderar om det har hänt något med motorbussningarna? de fick ju lyfta motorn en bit för att kunna byta styrväxel. Bilprovningen reagerade på det ljudet oxå men kunde inte hitta något skumt vid hjulupphängningen. Mycket skumt....
Det var ju inte te någon hjälp för dig wooxer... kunde bara inte låta bli o hänga på ditt inlägg.

// Tommy
av wooxer
TomZaj skrev:Har fått knäppande ljud vid vänstersvängar o samband med lite ojämt väglag och ibland vid gaspådrag vid låga hastigheter, detta knäppande har kommit efter byte av styrväxel. Funderar om det har hänt något med motorbussningarna? de fick ju lyfta motorn en bit för att kunna byta styrväxel. Bilprovningen reagerade på det ljudet oxå men kunde inte hitta något skumt vid hjulupphängningen. Mycket skumt....
Det var ju inte te någon hjälp för dig wooxer... kunde bara inte låta bli o hänga på ditt inlägg.

// Tommy
Inga problem, vore roligt om någon här hade en idé på vad det kan tänkas vara som spökar i bilen.
Körde svärfars V70N -07 härom veckan och ljudet finns även i hans bil men inte alls så markant som i min -04
Motorhaveri s60 2.4T

Enda sättet att få svar är nog att[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]