Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jonte02
Hej, Jag har haft problem med att bagageluckan har varit baklåst på min v70n och skruvarna som håller fast panelen sitter undertill och går inte att komma åt om den är baklåst. så jag fick klura ut vad som var fel centrallåset funkar och hör hur det klickar i bagage och alla säkringar var hela. och jorden var helt ok och jag har googlat lite och hittar ingen som har gjort ett inlägg på detta fel så jag ska spara er detta helvete hur man löser det.

Ungefär 70mm åt vänster får centrum av panelen och 100mm uppåt gör man ett 5mm hål och så tar man en 3mm svetspinne och böjer till så att pinnen får en svag böj neråt sen så är det bara att ha tålamod och strategiskt söka av. Bilen måste vara öppen och man måste höra ett klick ifrån bagagen annars funkar inte detta och så kan det vara en fjäderbläck man hör men man ska längre ner tills man kommer åt en plastgrej som staget sitter mot och sen är det bara att trycka rätt hårt och trycka luckan ifrån dig. Det tog mig nog 4h att komma åt plastgrejen och staget som ska trycka på den hade hoppat ur spåret och visa modeller kan ha ett fjäderbläck ner mot plastgrejen så det kan vara svårt att komma åt.

Hoppas det hjälpte och ställ några frågor om ni undrar något och här lite bilder på vad jag menar.
Bilagor
IMG_0940.PNG
IMG_0940.PNG (2.6 MiB) Visad 1172 gånger
IMG_0939.PNG
IMG_0939.PNG (2.75 MiB) Visad 1172 gånger

Okej så Polestar engineered är inte s[…]

Kom över en helt ny ratt, nu är jag n&ou[…]

Kolla att du kan rucka på oken tills inre […]

Jag vet inte vilken EQS du suttot i, men den &aum[…]