Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tja. Är det någon som har några idéer va som kan vara fel med min v70. Är en 2003 med 2,4t och automatlåda. Den varnar för lågt batteri efter den varit igång en stund men satt friskt batteri i den och provat att byta ändå utan resultat. Den laddar 14,4 så de ska va okej med. Va på Skobes så dom fick kika på de men dom gav upp efter några timmar då dom inte heller hittar några fel på den.
Finns följande felkoder 004c styrdon internt fel och 0004 larmhorn kommunikationsfel men enligt verkstaden jag kollade felkoder hos så har inget av de men saken att göra men tänker att de är lika bra å nämna att dom finns med
sicnarf skrev:Lågt batteri i larmet/sirenet kanske?[/qu
sicnarf skrev:Lågt batteri i larmet/sirenet kanske?
. Aa funderar på ifall jag ska testa och byta den med hopp att de kan va så lätt. Men hittar ingen som fått upp att de står lågt batteri när de är sirenen men alltid värt ett försök
Mys60 skrev:Byt batteri i fjärren
Hade samma på min , efter 21 år var det dax. Försvann larm om dåligt batteri
testat att byta men hjälpte inte. Får testa att byta igen med hopp att de nya batteriet jag satte i inte fungera som de ska😁
Användarvisningsbild
av lennarte
Du har inte mätt bil batteriet? Det finns idag enkla och billiga kapacitet mätare. Batteriet börjar sulfatera så fort du börjar använda det. Sedan beror det på hur du använder bilen hur gammalt ett batteri kan bli. Använder du inte bilen så mycket, kan batteriet vara slut efter 4 - 5 år. Kör du flera 1000 mil om året kan det fungera i mer än 10 år. Jag byter batteri efter 3 - 5 år, kör 500 - 600 mil om året.
Jag har en typ sådan här, den mäter även mordtåndet (sulfateringen) i batteriet.
https://www.amazon.se/Bilbatteritestare ... 1af56cb340

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]