Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Krillekam
Hej.
Jag har en xc70 2006 där jag fått problem med tcm. Plötsligt så slutar den driva, växlar konstigt och symbolerna i mätarhuset försvinner.
Kopplade in en obd läsare som sa att TCM inte funkar. Jag köpte en beg och satte i men den måste tydligen programmeras. Ringde till en volvoverkstad men de visste inget. Hur kan man få den programmerad så att den funkar? Någon som vet och vill dela med sig? Skulle va mycket tacksam.

Mvh Krille
Användarvisningsbild
av kebabpizza
Givetvis behöver du inte skrota bilen för en sådan sak, problemet är att Volvo-verkstäderna generellt sett inte kan använda sig av en modul som redan är programmerad för en annan bil.
De kan bara programmera in en ny (eller en begagnad som nollställts vilket kräver specialkunskaper, det finns dock medlemmar på forumet som pysslar med sådant)
Sen finns det moduler som inte kräver omprogrammering men däremot att rätt typ av mjukvara ska finnas, vet dock inte om detta gäller TCM.

Jag förstår inte riktigt vad som &aum[…]

Brainys V60

Efter omlackering , kanske man bör fundera p&[…]

Jag har endast problem med backväxel när[…]

Ingen aning, har inte rört min MAF på[…]