Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av malajo
Taskig beskrivning kanske, har problem med startmotorn på min bil i alla fall, den vill inte dra runt motorn alltid. När jag vrider på nyckeln så låter det ibland som att bara startmotorn går runt utan att silenoiden kopplar in drevet. Detta började för ganska länge sen, typ ett år sedan kanske men i början så var det ganska sällan det hände, på senare tid så har det blivit oftare och oftare och de senaste veckorna så händer det vid nästan varje startförsök. Sen helt plötsligt så startar bilen precis som den ska utan några som helst problem.
Jag har aldrig misstänkt batteriet direkt för att det verkar inte vara batterilrelaterat men det testat med ett annat batteri och det är precis samma problem med det.
Så var det det jag har problem med komma är det startmotorn ser du nu i den som börjar ge upp , eller är det mitt tändningslås som ger dålig kontakt och därför inte får silenoiden att slå till ordentligt?

Jag inbillar mig att oftare är problem när det är blött ute.

Bilen är en V70 2,4 -05 som gått ca 25k mil

Sent from my 2107113SG using Tapatalk

Senast redigerad av 1 malajo, redigerad totalt 0 gånger.

Hastighetsspärren har inget med hastighetsm&[…]

App i sensus V90 CC ‘17 T5.

Du må gå til Volvo är så f&[…]

Beställt nya sommardäck, får bli[…]

Byta Batteri V oc vilka funkar

Hur blev det? Funkade det?