Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av T-Röd
Var nere på volvo i tisdag förra veckan och skulle beställa nytt lyktglas till mina nya klarglas lyktor. Kom in igen på fredagen och skulle hämta ut grejerna.... och allt var fid och föjd, men för säkerhets skull så öppnade vi paketet och se så det var rätt glas.... Så klart så var det ju då fel glas :evil: så vi gick in på vida igen och kollade upp art nummret. Jo då det stämmde hummm..... såg på lådan att den hade varigt öppnad en gång innan och sen igen tjepad humm... de kan inte vara så att det är rätt art nt men nån som har lagt ner fel glas? så efter som det var rätt nummer och allt så provade vi med att beställa ett nuyt glas med samma nummer.... Så var nere där igen i dag. öppnade lådan och även de var fel glas :evil: rätt nummer och allt. Men vi kom fram till att det var från dom gamla xenonlycktorna -04 så allt så från 2005 och nyare finns allts å inte med i nya programet. Var tre st från volvo butiken som kollade och letade. Kan ju ändå inte vara så att jag är den första som köper nya glas till 05 lyktorna?
av grabb85
T-Röd skrev:Var nere på volvo i tisdag förra veckan och skulle beställa nytt lyktglas till mina nya klarglas lyktor. Kom in igen på fredagen och skulle hämta ut grejerna.... och allt var fid och föjd, men för säkerhets skull så öppnade vi paketet och se så det var rätt glas.... Så klart så var det ju då fel glas :evil: så vi gick in på vida igen och kollade upp art nummret. Jo då det stämmde hummm..... såg på lådan att den hade varigt öppnad en gång innan och sen igen tjepad humm... de kan inte vara så att det är rätt art nt men nån som har lagt ner fel glas? så efter som det var rätt nummer och allt så provade vi med att beställa ett nuyt glas med samma nummer.... Så var nere där igen i dag. öppnade lådan och även de var fel glas :evil: rätt nummer och allt. Men vi kom fram till att det var från dom gamla xenonlycktorna -04 så allt så från 2005 och nyare finns allts å inte med i nya programet. Var tre st från volvo butiken som kollade och letade. Kan ju ändå inte vara så att jag är den första som köper nya glas till 05 lyktorna?
Om jag inte är helt fel ute så är det plast på 05ans lycktor och dom går inte att byta utan då får man byta allt ihop men är inte helt säker så du ska nog inte ta detta helt seriöst men är ganska säker ändå.

hoppas att du hittar en lösning.
av Thomas J
På -05 och nyare får man köpa hela ljuset.Det går inte att byta plasten då den är svetsad.
av T-Röd
Thomas J skrev:På -05 och nyare får man köpa hela ljuset.Det går inte att byta plasten då den är svetsad.

plasten går att ta bort.... och har fått allt ut rätt nu i allafall. Det är fel i programet
av Thomas J
Det var som f....n. volvo sa till mig att plasten var svetsad och inte gick att byta. Det är bra att veta ifall man måste byta iframtiden. Du har inte
art nr. :lol: Mvh Thomas
av Qub3
går det att byta glaset på en -04?
Användarvisningsbild
av _lucifer_
Thomas J skrev:Det var som f....n. volvo sa till mig att plasten var svetsad och inte gick att byta. Det är bra att veta ifall man måste byta iframtiden. Du har inte
art nr. :lol: Mvh Thomas
...och pris???

Är det samma lyktor på V70/S60/S40/V50???
På något konstigt sätt har jag fått för mig det... Skulle vara bra om man bara kunde byta glaset/plasten istället för hela lyktan då den verkar slitas rätt bra på bara ett par tusen mil.
av ljungström
Qub3 skrev:går det att byta glaset på en -04?
Har fått byta hela strålkastaren på en V70 -02 efter ett litet stenskott. Drygt 4000 kr vill jag minnas att det kostade. Fanns inte lösa glas enligt Volvoverkstaden.
av T-Röd
ljungström skrev:
Qub3 skrev:går det att byta glaset på en -04?
Har fått byta hela strålkastaren på en V70 -02 efter ett litet stenskott. Drygt 4000 kr vill jag minnas att det kostade. Fanns inte lösa glas enligt Volvoverkstaden.
Glaset till dom tidiga lamorna finns att köpa 900-1000:- kommer inte ihåg exakt. Är glas på dom gammla oh plast på 2005 och nyare. Och dom senare går inte att köpa löst "glas"
Användarvisningsbild
av tjotto
Det jag har hört är att man inte kan byta bara glaset på de "vanliga" lyktorna på V70N -04 men att detta skall funka på xenon -04.
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]