Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej
Råkade ut för en konstig sak i helgen med min V70N Classic. Backade ner med en trailer på en båtupptagningsramp och när jag skulle köra upp igen så reagerade bilen knappt på gas. Det var lite lutning på rampen och jag var sakta på väg bakåt när jag släppte handbromsen och skulle gasa iväg, men inte fick någon reaktion... Tog en stund innan jag insåg att motorn bara ökade varvet med några hundra varv oavsett hur mycket jag gasade. Efter att ha slagit av tändningen några gånger och startat på nytt så funderade den och jag kunde dra upp trailern med båten på. Dock tändes ett felmeddelande om att passagerarairbagen skulle servas snarast :-o . Stängde av passagerarairbagen med nyckeln vid höger dörrstolpe. Felmeddelandet försvann inte utan det står PASS. AIRBAG AV SERVICE SNARAST fast jag med nyckeln slagit på airbagen igen.
Vad är detta och vad kan man göra? Bilen fungerar bra annars, men det här är ju jäkligt irriterande och lär göra att den inte går igenom besiktningen. Tacksam för tips.
Volvo V70 fel -5.jpg
Volvo V70 fel -5.jpg (4.3 MiB) Visad 1256 gånger
Vägmätare saknas

Fast det får du inte.

Ok, tack för svar. Väldigt intressant. […]

När min V70 var ny så gjorde Volvo tv&a[…]

Kom över en helt ny ratt, nu är jag n&[…]