Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av snoddas10
Jag har en Volvo XC70 2008.
Mitt problem är att när motorn(bilen) är kall,då startar fläkten för värme på en gång.När den har blivit varm och jag slår av bilen och startar den igen,då tar det en stund innan fläkten går igång.Om jag provar att höja hastigheten på fläkten manuellt och sätter värmen på max,då kan den gå igång.Kör jag på automatik på klimatanläggn,då går den igång efter ett par minuter.Samma symptom på sommaren när det är varmt.En mek tog och blåste med tryckluft i det lilla gallret,*vattenfallet* i mittkonsolen på höger sida.Då fungerade den ett tag.
Kan det vara sensorn innanför *vattenfallet* som spökar?
Har inte kört ngt felsökningsprogram.

Mvh
av snoddas10
Lämnade in den och fick motståndet utbytt,men samma problem fortf.Killen som bytte åt mej tog kontakt med en kollega som jobbar på Volvo och som är mkt duktig och förklarade problemet.Han hann aldrig prata till punkt förrän killen talade om att det är kupéfläkten.Så nu ska den bytas så får vi hoppas att problemet är löst.Man vill ju att fläkten ska fungera,speciellt på vintern.Blir fort kallt i bilen annars. :-D
av vjohnj
Om fläkten går trögt så löser "autosäkring " i motstånd ut. Och även ccm kan behöva "nollas" bara bryta ström, koppla bort batteri.
Men fixar du inte så fläkten snurrar lätt så kommer fel tillbaka.

Hastighetsspärren har inget med hastighetsm&[…]

App i sensus V90 CC ‘17 T5.

Du må gå til Volvo är så f&[…]

Beställt nya sommardäck, får bli[…]

Byta Batteri V oc vilka funkar

Hur blev det? Funkade det?