Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av roggasrör
Har en s 60 2002 som jag har lite problem med , för en tid sedan så blev panelen helt väck , blinkade och rullade å höll på , läste så mkt jag kunde här på forumet och enligt det skulle det vara DIM,en som det var fel på , så jag skickade iväg till OBD för omlödning . Väl tillbaka så satt jag den på plats och allt funkade . Åker å besiktar bilen och nån vecka senare är allt likadant igen . Här står jag nu , allt fungerar på bilen förutom att instrumentet är svart , alltså inga mätare funkar , dock så funkar helljus lampa , bältes lampa och motorlampa . Har varit på verkstan och tagit ut felkoder ,och enligt den så är det fel på det mesta ,DIM ,CEM ,SRS , är det nån som haft liknande fel är jag tacksam för info , har kollat säkringar , plockat ned CEM,en och ruckade lite på relä,er och kontakter men inget hjälper mvh Roger
av Lostshadow
Hej ,

Svart DIM = DIM fel. Inget annat.

Dom CEM,SRS, DIM felkoder är följefel av en inte fungerande DIM .

Hör med OBD om garanti , jag är säkert att du har det.

Tror ej på ett annat fel.

Vrmld är i rätt spåret.

Mvh LS
av sicnarf
Måste ha varit en nybörjare som lödade om den då. Vet om en annan som fick fel efter ett par veckor.
De vägrade ta tillbaka den. De sa det var annat fel. Inte fel på omlödning då de alltid provtestar den.

Utifrån hur slitaget ser ut på givaren[…]

Elpriset

Och bättre kanske det blir, om spanien kö[…]

App i sensus V90 CC ‘17 T5.

Takk. Abm er i orden. Nedlasting av apper som ikke[…]

XC70 -14 Stolvärme reglering?

För att byta värmeslinga får man &[…]