Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Micke_vb
Jag är nybliven ägare till en S80 -99 med ett konstigt problem med den originalmonterade telefonen. jag tänkte att jag skulle köra ett kontantkort i den då jag även har en nalle som används mest. Gick in på en Telia butik och handlade ett kontantkort som monterades i telefonen. Telefonen startar och frågar efter PIN-kod och sedan händer ingenting, provade med mitt (lilla)kort som jag har i nallen som jag fipplade fast i en ram för att kunna prova om telefonen fungerade överhuvudtaget. Inga problem med det kortet och inte heller med ett Telenor kontantkort, gick tillbaka till Telia butiken och snackade med dem, fick ett nytt kort som inte heller fungerade, tillbaka till butiken där man aktiverade abonnemanget via en "vanlig" mobil och fick ytterligare ett kort som inte fungerade. Efter ytterligare ett besök så bestämde vi att det kan bero på att alla Telias kort i dag är så kallade 2/3D kort. De beställde ett rent GSM-kort som anlände idag som då enligt dem skulle fungera utan problem... men inte fungerade det... Är det någon annan som har problem med "nya" telefonkort eller är det bara jag, och vad kan man göra åt det.. att använda annan operatör känns inte aktuellt i norra Sverige...

EDIT: Har just efter lite letande hittat det jag söker :oops: Blev lite ivrig när jag hittade ett bra forum.. :twisted:
Användarvisningsbild
av Micke_vb
Fortsättningen i din tråd verkar vara lösningen, att Telias nya kort har för stort minne. Mitt nya 2G kort har 32k och det är ju tydligen för mycket. Jag ska in o bråka med dem på Telia butiken o se om de har något gammalt kort kvar ändå. fortsättning följer
av Frigge
Telia är nästan omöjliga på att lösa dessa problem.

Verkar som dom andra Operatörerna har mer vilja att
hjälpa kunden i dessa fall.
Användarvisningsbild
av Micke_vb
Pratade just med Telias kundtjänst... de skickar ett "gammalt" kort som de säger ska fungera. peppar peppar...
Användarvisningsbild
av håret
har samma problem.gummans comviq funkar.men inte telias. skriv när du har fått nya kortet.
av ghis
Om man har en telefon där man för in simkortet i fronten så ska det inte vara några problem med nya telia kontantkortet? Har jag förstått rätt?

Tänkte nämligen beställa ett nu till bilen.
Användarvisningsbild
av Pimp my ride
Jag hade samma problem, men telia fixade ett "gammalt" sim kort 8k tror jag det heter. Nu funkar telefonen som den ska.
av northernlight
Jag var ner till Telia butiken idag och skaffade mej ett 32k kort...och det funkar.....Tack vare TJEJEN i butiken. Hon hade också en S80-00 och exakt samma problem med sitt kort....hon sa att ta bort PIN koden i en vanlig telefon först...alltså avaktivera PIN koll....Gjorde som hon sa...tryckte ut det lilla sim kortet och avaktiverade PIN koden....tejpade fast det igen på det stora kortet....gick ut till bilen och testade....DET FUNGERADE (B)

Hon trodde att det skulle även fungera om man hade ett 3G kort....bara man tog bort PIN koden....Avaktiverade den innan man satt in den i bilen.
Användarvisningsbild
av Micke_vb
Inget nytt kort kommer, dom är slut och tillverkas inte längre (läs köps av telia längre) Däremot rekommenderadse killen i Teliabutiken att jag skulle åka förbi deras andra butik här i stan och få en gratis uppdatering av mjukvaran i telefonen... Att det ska vara så enkelt att säga att "någon annan" ska fixa det här.. :???: Enda kruxet med det var då att jag skulle vara tvungen att demontera telefonen ur bilen, har dock inte hunnit kolla hur mycket jobb det är med det ännu...

Testade även att plocka bort pin-kods förfrågningen via en annan telefon men det fungerade inte heller :evil:
V90 problem släpvagnsbelysning

Jag köpt hem Mcase-säkringar för a[…]

Pigg v70 vs slö v70

Hej. Har haft en v70n från -00 i snart 10 &a[…]

Hej! Tygmattan är blöt. Även den gr[…]

Visst kan det vara bränsleproblem.. Sen om t&[…]