Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Lång lustig historia med min kära V70. Köpte den för ca 1.5 år sen och fått flera el/kontaktfel. Även lämnat på verkstad där vissa felmeddelanden "Motorservice erfodras" eller "Antisladdservice" bara behövde nollas.

Spaken vid ratten kan inte längre sätta på helljuset. Alla andra funktioner funkar perfekt. Kan kanske vara något med datorn? Har kopplat om helljuset till en separat knapp istället direkt på batteriet.

För några veckor sedan skulle jag starta den efter ett riktigt trist regnoväder (Förvaras utomhus). Bilen startade hur fint som helst men det gick inte att gasa. Efter några sekunder dog den. Samma fel upprepades varje gång man startade bilen. Detta laddade självklart ur batteriet så jag laddade det och bärgades sedan till verkstad.

På verkstaden fick dom ingen info alls från felkodläsaren och inga säkringar var trasiga. Jag fick bärga hem den igen och ladda batteriet då verkstan laddat ur det. Igår hittade jag en video med identiskt fel som min
och tänkte börja meka. Men idag startade den och gick att köra?! Felmeddelanden såsom "motorservice, anti-sladd, Airbagservice" dyker upp men går att nolla utan att de dyker upp igen.

Jag är ju väldigt glad att den "reparerat sig själv". Men vill ogärna bli stående under någon resa. Har någon input eller ideer? Tack!

Någon som har en aning om varför den g&[…]

USB uttag

Tack för hjälpen. Bra tips. På kje[…]

Jag har kladdat på Hammerite smooth silver p[…]

Skrikande ljud

Hej! Finns det någon som kan identifiera pr[…]