Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Körde på parkeringen efter att ha hämtat ut bildelar på posten, lokala Ica Kvantum, när det small till och jag trodde jag kört ner i värsta potthålan. Blev tvärstopp, gick ut för att kolla, vänster framhjul är vridet ut i framkant o framskärmen vilar mot överkant på däcket som även är pressat mot bakkant av skärmen...

Fick bärgning efter 1.5 timme.
Väl hemma så upp på pallbockar o efter att ha försökt vrida runt hjulet så att inre bälgen inte ska se ut som en vriden gummisnodd så brister bälgen o den 3-delade inre delen poppar ut ihop med en del fett. Sitter alltså kvar på den yttre delen av axeln. Den allra innersta delen av axeln sitter fortfarande kvar i lådan.

Frågan är om man ska köpa ny bälg o försöka knåpa ihop det här med låsringar, nållager o elände lr är det bättre att få ur resterande axel ur lådan o sen montera en komplett beg axel som jag med lite tur kan få tag på för 600:-, får besked imorgon om säljaren har en liggande.

Värsta ironin är att jag fick hem nya länkarmar, spindelleder och stabstag förra veckan som jag inte haft tid att montera än... å paketet idag innehöll styrleder med bälgar samt stabstag bak. Lika bra att ta allt på en gång när man ändå är där var min tanke...

Går det bra att sätta den på det[…]

Aha! Missuppfattade då.

Ska stå antingen 1031 eller 1041. Det senare[…]

Det tyder på att dina glidkolvsok spontan[…]