Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kacke_x
Skulle fylla på olja på min V70 -01 och tog en flukt i manualen. Där står helsyntetisk olja enligt spec. ACEA A2/A3.

Letade sen runt bland oljor och hittade några som klarade A3 och någon som klarade A2/B3. Men ingen klarade kombinationen A2/A3. Vad ska jag välja för olja?

Hur bländar man av backspegeln inne i cupén?

Hur vet man om där finns en airbag på passagerarsidan?
kacke_x skrev:Hur vet man om där finns en airbag på passagerarsidan?
Finns det airbag på passagerarsidan, så ser du det på dekaler/märkningar. Alla airbag's i en bil är utmärkta med en liten dekal/skylt som det står SRS på. Så sitter det ingen sån märkning på instrumentbrädan på passagerarsidan, så har du ingen airbag där heller.

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av Mats
kacke_x skrev:Skulle fylla på olja på min V70 -01 och tog en flukt i manualen. Där står helsyntetisk olja enligt spec. ACEA A2/A3.

Letade sen runt bland oljor och hittade några som klarade A3 och någon som klarade A2/B3. Men ingen klarade kombinationen A2/A3. Vad ska jag välja för olja?

Hur bländar man av backspegeln inne i cupén?

Hur vet man om där finns en airbag på passagerarsidan?
Kolla med din Volvohandlare vilken olja du ska ha.

Backspegeln finns i två modeller, en vanlig och en som bländar av automatiskt.
av kacke_x
Angående airbag så är där ingen dekal. Alltså ingen airbag.

Angående backspegel så är där ingen traditionell liten spak man flippar till som på andra bilar. Och att den bländar av automatisk har jag inte märkt.

Jag ska ner och testa med ficklampa så fort det har mörknat. Återkommer med testresultat.

Tack på förhand för hjälpen!
Användarvisningsbild
av v70r awd 04
kacke_x skrev:Angående airbag så är där ingen dekal. Alltså ingen airbag.

Angående backspegel så är där ingen traditionell liten spak man flippar till som på andra bilar. Och att den bländar av automatisk har jag inte märkt.

Jag ska ner och testa med ficklampa så fort det har mörknat. Återkommer med testresultat.

Tack på förhand för hjälpen!
säkert automatisk efter som du inte har någon flik och kan göra det manuelt
av Rickard
sitter en stämpel nere i högra hörnet på vindrutan som visar om där är airbag
på passagerarsidan.
Användarvisningsbild
av Loner
PÅ dom bilar jag sett med airbag på pass-sidan, så har texten "SRS" varit "inbränt" i plasten ovanför handsFacket. Står även i mitt regbevis att det finsn en påse där.

Får gratulera!! Vad hade du för miltal[…]

Förstår inte vitsen med att meddela att[…]

Det är inte omöjligt att det har ä[…]

LED - bländande halvljus

Nu är detta en sajt som vissa inte uppskatta[…]