Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av drlecter
V70 -06. Blir ingen värme i bilen. Kupefläkt blåser på bra, värmepaket slangar ut och in blir varma. Kan komma ytterst lite värme ur någon enstaka utblås men de andra blåser kallt. CCM panelen ser ut att funka med lampor och fläkt till tempgivaren. Misstänker att någon spjällmotor inte funkar.
Har 2st felkoder på CCM: CCM-0064 spjällmotor luftdistribution och
CCM-DD20 LIN-bus2 felaktig data. Har provat att göra kalibrering av CCM men det går inte. (Förmodligen pga detta felet)
Någon som har nån id'e hur jag går vidare i felsökning?

Skickat från min SM-F926B via Tapatalk

Senast redigerad av 1 drlecter, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av drlecter
2st spjällmotorer rör sig inte. Den till recirkulation och den andra till värme höger sida. Vänster sida spjällmotor för värme funkar. Det är inte fel på själva spjällmotorn. Så det är något annat det beror på att de inte rör sig. Har provat att koppla bort höger framstol men ingen skillnad. (Eftersom den går på samma lin-bus)
Allt ser ut att funka som det ska på ccm-panelen, går att att ändra luft från golv till defroster osv. Alla andra spjällmotorer rör sig som de ska. Förutom dessa två. Kanske är själva ccm-panelen ?

Användarvisningsbild
av drlecter
Jag bara felsökte bilen. Inte lagade. Kom fram till att värmepaketet var igensatt samt att ccm var defekt. Ägaren till bilen skulle hitta någon som hade tid att fixa detta sen. Har inte hört hur det gick..

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har xc60 MY26 kylt handsfack?

Kylvätska till 740 b230f

Tänk på att du tömmer hela systeme[…]

Xc60 My26 T6 230v laddare

Det laddas automatiskt.

Tid för service - volvo s60 2017

Motorn lär hålla men försäkri[…]