Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kacke_x
Undre delen av fronten glappar vid vänster framhjul med en halv centimeter på min V70 -01. Och det går även ricka på den i höjdled med ytterligare en halv centimeter.

Hur ser infästningen ut vid? Är det något som jag själv kan spänna?
Användarvisningsbild
av v70r awd 04
kacke_x skrev:Undre delen av fronten glappar vid vänster framhjul med en halv centimeter på min V70 -01. Och det går även ricka på den i höjdled med ytterligare en halv centimeter.

Hur ser infästningen ut vid? Är det något som jag själv kan spänna?
vad menar du med undre delen? (stötfångaren)
av kacke_x
Ja det kan man säga. Om du tar din bild från ditt inlägg så är det plåt från underkanten på strålkastaren bak till hjulhuset. Sen neranför det så är det plast. Mellan stålkastaren och hjulhuset så glipar det en halv centimeter mer är på andra sidan. Och sitter lite löst.
Användarvisningsbild
av v70r awd 04
stötfångaren ska vara i stucken i ett spår på sidorna så att den ligger jäms med skärmen ligger den längre ut har dom misat att få dit han riktig anars har du en torxs skruv varje sida inne hjulhusen som är till för att späna kofångaren bakåt kanske går att späna lite där
av kacke_x
Tusen tack för infon!!!
Vilken packbox ?

Tack så mycket för svaret. Glömde […]

Tror det kan vara svårt att komma åt a[…]

Rost vid gångjärn baklucka V60 2021

eftersom det är vitt så lägg lite […]

Slang ifrån luftfilterburk

Har en V70 D4 2014 hittade en en lös slang so[…]