Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jubileumsjimpa
Hej

Jag har en något filosofisk fråga. Är det någon som har en känsla kring hur "PPC-trimning" påverkar andrahandsvärdet när man sedan säljer bilen?

1) Hur attraherade vs skrämda blir privatpersonen "Svensson"?
2) Hur ser bilhandlare på det vid inbyte

Någon som har några erfarenheter, mycket tacksam för svar!

//Jimpa
av OrsonGbg
Jag skulle reagera negativt iallafall.
av NCR
Jag också.
Användarvisningsbild
av greeeken
Varför negativt?
Är bilen välservad o i bra skick så äre inga problem.
Kolla tex på alla saabar som säljs, var o varannan är chippad o alla säljs.
Skicket på bilen avgör samt hur servad den är.
Användarvisningsbild
av Loner
1) Beror nog på personen, men många lär nog utgå efter dokuemntation och skick på bilen, den kan vara tokslutkörd utan PPC-trimning oxå...

2) Lär nog bli skrämda
av caradioa
Om den varit PPC-trimmad så lämnar den väl ändå inga spår efter sig om man tar bort modulen?
Användarvisningsbild
av greeeken
caradioa skrev:Om den varit PPC-trimmad så lämnar den väl ändå inga spår efter sig om man tar bort modulen?
Om du inte kopplar upp den mot datorn.
Men vad ska du med ppc:n till du kan ju då inte använda den på annan bil.
Användarvisningsbild
av Janne3
Jo byter man bil och vill ha ppc i den och skickar tillbaka den till BSR med den mjukvara den såldes med får du rabatt på nästa, typ pant sysyem, mins inte summan harför mig 1000-1500 kr i rabatt, ellerså kan ju nya ägaren köpa, den för en summa
av superpackman
Janne3 skrev:Jo byter man bil och vill ha ppc i den och skickar tillbaka den till BSR med den mjukvara den såldes med får du rabatt på nästa, typ pant sysyem, mins inte summan harför mig 1000-1500 kr i rabatt, ellerså kan ju nya ägaren köpa, den för en summa
Stämmer! älskar PPC, smidigt som bara den
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Vet inte hur PPC fungerar men, om bilen är proffesionellt chippad (dvs chippad så att bilen ska kunna köras utan att det förstör någonting) & ifall det är en automat (manuella kan jag inget om) så ser jag inga problem alls.

Ett alternativ är ju att köpa en begagnad kompatibel styrbox & skicka upp den för chippning......då kan du ju bara stoppa tillbaks din orginalbox vid försäljning.

Hur många D5ór har inte trim boxar..... skulle det vara så skadligt som vissa hävdar så skulle ju folk sluta med det......
V90 problem släpvagnsbelysning

Jag köpt hem Mcase-säkringar för a[…]

Pigg v70 vs slö v70

Hej. Har haft en v70n från -00 i snart 10 &a[…]

Hej! Tygmattan är blöt. Även den gr[…]

Visst kan det vara bränsleproblem.. Sen om t&[…]