Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tobmag
Halloj.

Nogon som vet hur man for ut volvos orginal radio utan att bryta sonder hela inredningen samt hur ar den inkopplad? foljer volvo ISO standarden?

Mvh
Tobmag
Användarvisningsbild
av volvo
tobmag skrev:Halloj.

Nogon som vet hur man for ut volvos orginal radio utan att bryta sonder hela inredningen samt hur ar den inkopplad? foljer volvo ISO standarden?

Mvh
Tobmag
ISO är standard har jag hört.
av tobmag
Hoppsan.

Trodde det her var ett seriost forum. :cry:
Användarvisningsbild
av volvo
tobmag skrev:Hoppsan.

Trodde det her var ett seriost forum. :cry:
Det är det, vänta några dar så får du veta eller få bättre svar från dom som vet bättre i detta än mig.
av tobmag
Tackar så mycket för era svar.
Hittade även ett gammalt ämne om CD spelare i V70. Borde vara samma procedur för att lirka ur orginalradion i S60.

Mvh
Tobmag
Användarvisningsbild
av Sparkz
Men varför?
Mycket pyssel blir det. Panel med standard monteringshål ska gå att få tag i tror jag. Men Volvo har inte ISO-kontakter, vet inte om det ens finns adapter till dom nya modellerna.
Dessutom är ju stereon en av styrenheterna som kommunicerar via CAN, så CEM'en kommer att sätta felkod om saknad kommunikation med AUM. (Går att lösa med ny mjukvara i CEM)
Knapparna i ratten går inte att använda utan en adapter till CAN-bussen, vet att det finns till VW, har inte sett någon till volvo.
av tobmag
Ja varför skulle det vara enkelt..........

Varför skulle orginal stereon vara ansluten via CAN bussen till dom andra styrenheterna?? Kan inte se någon som helst logik i det. Jag var inne på att montera in Pioneers nya navi system (Avic X1) 1din utf men kommer troligen att ta ett stand-alone system i stället så slipper jag trassla med orginal radion (den funkar ju utmärkt så..)
Så nu när vi ändå är inne på CAN bussen så ,vet du vart jag hittar signalen för hastighetsmätaren?

Orginal panel med 1din hål finns att köpa, iallafall här i Tyskland

Mvh
Tobmag
Brainys V60

Känns orimligt att det där ska kunna ses[…]

Lampa 9 delar inkommande spänning med lampa 1[…]

Missljud AC (kompressor bytt)

Hej, Jag lämnade in min S60 D5 -12 för […]

Fel efter byte VVT

Gjorde om, tog bort rem och nollade motor med tolk[…]