Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Broddis
Tjenare Har läst vad som skrivits om spegelbyte men jag blir inte klokare.
Har en V70 05 som jag skulle byta speglar på. Vid bytet uppstod följande problem. När man fäller ut respektive in speglarna så åker en in och en ut.
Det andra promblemet var att manöverspaken ej stämmde när man juserade spegeln i sidled. Provade att lägga in ny programvara på volvo men det hjälpte ej. Vet ej om man valde rätt progvara. men den var till 07. Har även kopplingsschema för speglar 05 resp 07 där ser man att dom har ändrat styrmotorn i spegeln. Det hjälper ej att skiffta kablar vad jag kan komma fram till. Har någon något bra tips!
Mvh Broddis
av volvoR+s60
Broddis skrev:Tjenare Har läst vad som skrivits om spegelbyte men jag blir inte klokare.
Har en V70 05 som jag skulle byta speglar på. Vid bytet uppstod följande problem. När man fäller ut respektive in speglarna så åker en in och en ut.
Det andra promblemet var att manöverspaken ej stämmde när man juserade spegeln i sidled. Provade att lägga in ny programvara på volvo men det hjälpte ej. Vet ej om man valde rätt progvara. men den var till 07. Har även kopplingsschema för speglar 05 resp 07 där ser man att dom har ändrat styrmotorn i spegeln. Det hjälper ej att skiffta kablar vad jag kan komma fram till. Har någon något bra tips!
Mvh Broddis
vilken är det som inte vill göra rätt?? är det den högra
av Broddis
volvoR+s60 skrev:
Broddis skrev:Tjenare Har läst vad som skrivits om spegelbyte men jag blir inte klokare.
Mvh Broddis
vilken är det som inte vill göra rätt?? är det den högra
Ja det är den högra.
av Broddis
Svar det är den högra.
Användarvisningsbild
av ER
Du måste skifta en kabel i själva backspegeln och det fungerar bevisligen av dom som gjort detta och har mjukvaran för äldre spelgar.
http://www.svxc.se/phpBB2/viewtopic.php ... highlight=
av CANBus
A80TD skrev:Här är en tråd om speglar som kommit i otakt:

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=11096
men dom har ju inte kommit i otakt, dom funkar inte ihop med hans nuvarande kabelkonfiguration.
bara löda om i spegeln om man vill ha ordning på skiten.
av Broddis
ER skrev:Du måste skifta en kabel i själva backspegeln och det fungerar bevisligen av dom som gjort detta och har mjukvaran för äldre spelgar.
http://www.svxc.se/phpBB2/viewtopic.php ... highlight=
Vilka kablar skall jag skifta? Skiftar jag kablar så påverkas andra funktionet.
Mvh broddis

Hej, min morfars gamle S70 har blivit sjuk. Den st[…]

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]