Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gregor
Tjena alla glada Volvo ägare!

En fråga:

Kan man installera telefondelen i en T 6 i efterhand. Jag har ingen telefon i min så jag undrar om det går att eftermontera och om det är klyddigt att göra detta?

Tack

Gregor
Användarvisningsbild
av greeeken
Det går nog säkert.
Men vad jag förstått när man läst här på forumet så beror det på årsmodeller ,allt är inte kompatibelt me alla årsgångar.
av Marbas
...och det ska tydligen kosta..., har läst någonstans att det går på femsiffriga belopp. I så fall är det billigare att köpa en smidig bluetooth HF och installera.

Har en integrerad mobil i min V70, och det finns både för och "nackdelar" med det. Nackdelarna kan man ju undvika genom att inte använda telefonen...

Fördelar:
Smidigt, snyggt, bra ljud, styrs från ratten, stänger av stereon vid samtal, dold mobilantenn, mycket bra mottagning, mm

Nackdelar:
- Måste trycka in telefonboken även i bilen om jag ska kunna ringa smidigt från den.
- Menysystemet är inte speciellt smidigt att använda (om man som jag är van vid det senaste från SonyEricsson)
- Hantering av dubbla SIM kort

Det finns garanterat fler åsikter om denintegrerade telefonen...

Handbromsen tar bra men man behöver dra spake[…]

Hur och varför vill du dela. Internet fr&arin[…]

Kolla reläet för bränslepumpen, l&o[…]

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]