Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Babyintoyland
I min s80 t6 strular telefonen. Jag har satt i ett telia kort, som ska funka.
Jag slår in min pinkod och telefonen startar. När jag sen ska ringa, så står det bara kopplar hela tiden? Ingen ton kommer fram, bara ett litet brus.
Kan det vara antennen, eller är det någon inställning?

/ Erik
Användarvisningsbild
av Mr H
Är det ett kontantkort du använder?
Jag har för mig att jag läst/hört att kontantkorten ibland kan strula i originaltelefoner av äldre modell. MEN, detta är jag inte säker på. Jag kan vara ute på djupt vatten nu.....
Användarvisningsbild
av elmuppo
Babyintoyland skrev:I min s80 t6 strular telefonen. Jag har satt i ett telia kort, som ska funka.
Jag slår in min pinkod och telefonen startar. När jag sen ska ringa, så står det bara kopplar hela tiden? Ingen ton kommer fram, bara ett litet brus.
Kan det vara antennen, eller är det någon inställning?

/ Erik
Årsmodell på bilen?
av Babyintoyland
Det är en 00, kortet är ett kontantkort från telia. Fast det ska vara ett kort som klarar av att sitta i den kortläsaren.
Problemet är att den bara står och kopplar upp sig hela tiden.

/Erik
Användarvisningsbild
av elmuppo
Babyintoyland skrev:Det är en 00, kortet är ett kontantkort från telia. Fast det ska vara ett kort som klarar av att sitta i den kortläsaren.
Problemet är att den bara står och kopplar upp sig hela tiden.

/Erik
Humm sätter du kortet i en hållare bak eller frame
vic knappsatsen?
av Babyintoyland
Kortläsaren sitter bak. Är antennen integrerad med bakrutan eller är det en speciell antenn för telefonen?

/Erik
Användarvisningsbild
av elmuppo
Babyintoyland skrev:Kortläsaren sitter bak. Är antennen integrerad med bakrutan eller är det en speciell antenn för telefonen?

/Erik
Då har du tyvärr en skl. Krångeltelefon. Det är inte många kontantkort som
fungerar i den. Vad du behöver är den gamla typen av kort, med mindre
minne(?)

Antennen har jag för mig sitter fram vid bakspegeln.
av northernlight
Jag har försökt med Telia kort...men det gick inte....den gjorde precis som din.
Jag köpte i stället comviq kontant kort och då funkade det. Har en T6 - 99.

Så prova comviq kontant så skall du se att det funkar. :wink:
av Babyintoyland
Tack så mycket, ska prova idag!! Surt bara att man har tankat kortet med 300 kr!!

/Erik
av Babyintoyland
Har nu testat ett nytt kort från comviq, det funkade jättebra! Lustigt att inte telia, som är så stora ska kunna lösa problemet!!

/Erik

Hej, min morfars gamle S70 har blivit sjuk. Den st[…]

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]