Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dubbdäck
Vad tror ni om dessa fälgar med 225/40/18 et38 ?
http://www.teletyre.se/index.php?page=s ... p&Itemid=6

Beställde Nebula kopior men fick dessa istället.Har provmonterat dom och det ser bra ut och vad jag kan se så borde det inte skapa.
Men kan inte släppa att det är fel et.
Vad skulle ni ha gjort sickat tilbaka och väntat 3-4 veckor på nebula?
Hoppas på goda råd.

Mvh:Amatören
av Conny1
Hallå! Jag köpte nebula-kopiorna till min xc70 med 255/45-18". Det blev så bra!!! 8) Jag tycker att dom du fick är inte hälften så snygga som nebula. Om det dessutom är fel till din bil så tycker jag att du ska skicka tillbaka dom. Vad har du för årsmodell på bilen? Vad har du för dimensioner på orginaldäcken?
http://www.molway.com/shop_show_vara2.asp?ID=2739
av dubbdäck
En V70n-00 2.4t
Sitter 205/55/16 et43 eller 205/50/16 är inte säker .
Tycker att nebula är mycket snygga men det sitter på alla v70 nuförtiden så det känns lite tråkigt men nebula .Skulle vilja ha R-fäljarna men min sambo vägrar.Men tackar för dina åsikter och funerar vidare :???: .

Fler som vill säga vad dom tycker?

Användarvisningsbild
av ER
Enda som talar för R-kopior är ju att dom finns som helkromade för R-kopior i silverutförande sitter verkligen på var och varannan Volvo man ser och det oavsett om det är en 240/740/940 eller nyare 850/X70/P2:a och vissa har dessa som vinterfälgar pga enkelheten att tvätta dom.
Om du skall gå på R-stuket så kör helkromat så slipper du att skämmas innan dom återfinns på var och varannan 240 nästa sommar.
Användarvisningsbild
av camaro69
dubbdäck skrev:En V70n-00 2.4t
Tycker att nebula är mycket snygga men det sitter på alla v70 nuförtiden så det känns lite tråkigt men nebula .Skulle vilja ha R-fäljarna men min sambo vägrar.Men tackar för dina åsikter och funerar vidare :???: .

Om tanten skall lägga sig i fälgköpet så får väl hon sköta tvättningen och poleringen av fälgarna i fortsättningen.
Man eller mus? :wink:

Skulle aldrig lägga mig i vad min tant vill köpa för tvättmaskin.
av dubbdäck
camaro69 skrev:
dubbdäck skrev:En V70n-00 2.4t

Om tanten skall lägga sig i fälgköpet så får väl hon sköta tvättningen och poleringen av fälgarna i fortsättningen.Och vem tror du tvättar nu :lol: .Jag kör det räcker ,Finns det killar som tvättar själv?
Man eller mus? :wink:

Skulle aldrig lägga mig i vad min tant vill köpa för tvättmaskin.
Användarvisningsbild
av Loner
camaro69 skrev: Skulle aldrig lägga mig i vad min tant vill köpa för tvättmaskin.
Det gör jag, men så valde min tant Nebula åt bilen oxå...

/L
Användarvisningsbild
av exup
dubbdäck skrev:Vad tror ni om dessa fälgar med 225/40/18 et38 ?
http://www.teletyre.se/index.php?page=s ... p&Itemid=6

Beställde Nebula kopior men fick dessa istället.Har provmonterat dom och det ser bra ut och vad jag kan se så borde det inte skapa.
Men kan inte släppa att det är fel et.
Vad skulle ni ha gjort sickat tilbaka och väntat 3-4 veckor på nebula?
Hoppas på goda råd.

Jadu,imina ögon så har du fått ett par snyggare fälgar och du borde ringa och tacka dom för det :D Men ialf så var det nån här som har exakt likadana fälgar som dej men 19" och ET 35 om jag inte har blandat ihop allt och det ska funka fint....
Användarvisningsbild
av exup
Det var Evosex här på forumet som har sånna,jämfört med Nebulakopior så är det här asläckert :P :P (om du vill så kan jag ta bort bilden)

Bild
av dubbdäck
Ja nu sitter dom där :lol:

Och nu känns det som att det blev riktigt bra och inte så vanligt.
har nu slipat om volvo centrumring så att den passar men ska nog köpa den nya och slipa så den sitter som ett smäck. :lol:

Hej, min morfars gamle S70 har blivit sjuk. Den st[…]

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]