Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LuSndbrg
V70 140hk laddar inte.

Nu har jag tagit tid att rota lite i min gamle vagn, dock är jag inte så hemma på el.
Det hela började med ett felmeddelande i stil med batteri låg spänning. Sedan kom elsystem service erfordras. Efter det i princip alla varningslampor.

Att bilen inte laddar var ingen direkt skräll.
Det jag funderar kring nu är laddregulator och generator.
Jag tänkte börja med att byta regulator och sedan gå på generatorn ifall det inte fungerar. Det finns några att välja på till v70, hur tar jag reda på vilken regulator samt generator jag behöver?
av rosefors
Det finns väl två olika? Eller finns det fler? På 01 är det den billigare typen.

Du kommer se på kolen när du tar ut laddregulatorn om de är slut.
av sicnarf
Jaha, ok. Då har du en 00-04a. För det verkar som biltema.se inte har till 05-07a.
. Lycka till. Återkom sedan. Byter du på plats eller plockar du ut generatorn? Båda är lätt fixat
av LuSndbrg
Ja det stämmer, 01.

Jag skruvade lös generatorn efter att jag hängt av multirem, lossat lite på muttrar osv. Servopump och kylarslang lät jag sitta kvar.
Sen var det lätt att vrida runt den på plats för att komma åt ordentligt och byta regulatorn.

Nu laddar den som den ska igen!

Har idag förnyat VOC. Alltså Volvo appe[…]

Huvudkontorer i Växjö troligtvis. Ring d[…]

Missljud AC (kompressor bytt)

Ja, så tänker jag också.. och m&a[…]

Car Play är Apples variant för iPhone av[…]