Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rasmus124
Hej!
Jag har en s60 som jag nyligen har byggt ljud i. (baslåda och byte av stereo)
Efter jag har kopplat in allt så gick el. startspärren igång. Min polare kom med en dator och sökte felkoder, och fick felkoder på nästintill hela bilen, förutom ABS och Airbag.
Om någon har tips så skulle det uppskattas väldigt mycket
av Rasmus124
sicnarf skrev: fre 05 jan 2024, 16:20 Ok. Elspärren sa du. Är det startspärren som hindrar starten menar du? Vad händer vid nyckel vridning? Väldigt lite info om man ska ge råd på avstånd
när jag vrider på nyckeln så vill motorn starta, men när startmotorn ska gå snurra runt motorn så bryts det
av Rasmus124
Det ända problemet är att min kompis som kan radera alla felkoder kom inte in på alla felkoder eller vad man ska säga, fick ingen koppling till dom så han kunde inte radera felkoderna
av sicnarf
Startmotorn går, motorn vill tända till men inget händer.
Om din motor startar för att dö efter en sekund så är det startspärren.
Men om motorn aldrig tänder igång så har du annat fel.
av Rasmus124
sicnarf skrev: lör 06 jan 2024, 18:23 Startmotorn går, motorn vill tända till men inget händer.
Om din motor startar för att dö efter en sekund så är det startspärren.
Men om motorn aldrig tänder igång så har du annat fel.
motorn tänder, jag vet att det är startspärren som har gått i, motorn vrider inte. (set står el. startspärr i intrumentpanelen)

Huvudkontorer i Växjö troligtvis. Ring d[…]

Missljud AC (kompressor bytt)

Ja, så tänker jag också.. och m&a[…]

Car Play är Apples variant för iPhone av[…]

Luftfjädring V90

Lite skumt med luftfjädring endast bak som h[…]