Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av VolvoXC90
Det har klunkat lite i bakvagnen ett tag som stört mig, men nu har vi listat ut var det var. Det var de bakre stabiliseringsstagen som glappade så det blir ett par nya. Men har ni något bra tips vad man kan få tag i dom till ett billigt pris? På mekonomen har jag hittat dem för 495kr st, kanske finns någon ananstans till bättre pris?

MVH/

XC90 -03 2,5T
av TomZaj
495:- låter som ett rimligt pris, vad kostar de hos Volvohandlarn?
av jbl
Volvo här i Uppsala tar dryga femhundringen per styck.

Biltema har för 129kr / st. Sen om dom är nåt att hänga i julgranen är en annan femma men billiga är dom.
av TomZaj
Skulle nog ta från Volvohandlare när det skiljer så lte i pris.
Användarvisningsbild
av Nexus
Jag ångrar mig !!!bytte fram på min v70 480:-st på micro. Biltema nästan 1/4 del av priset. Ger mig tusan på att det är samma grejer om inte så hade det varit värt att testa biltema.
av VolvoXC90
Jag försöker kolla på biltemas hemsida men hittar inga alls, någon som vill hjälpa mig? Har en XC90 -03. 2,5T.

Om mekonomen och Volvo ligger så nära i pris, blir det nog Volvo. Men det lutar åt Biltemas om jag hittar de................
Läste någonstans att det verkade vara ok kvalité trots biltema..

MVH/
av rogill60
Hei kjöpte på Mekonomen för 398 styck jag bytte ut dom och bakvagn helt tyst
av VolvoXC90
Någon som har lust att hjälpa mig att hitta stablseringsstag på Biltemas hemsida? Hittar tyvärr inte :(

Tack på förhand
av VolvoXC90
Har kollat runt lite och kommit fram till att det kanske är så här: Kollade på mekonomen, deras stabiliseringsstag till xc90 -03 har samma serienummer som till en v70 från -03 och ser likadana ut. Detta borde ju betyda att det går att använda samma oavsett om det är en xc90 eller v70. Därför funderar jag på om det är liknande för Biltemas stabiliseringsstag, hittar nämligen bara för v70 på deras hemsida men inte till xc90, dessa borde ju då kanske passa på min XC90???

En annan sak är att stabiliseringsstagen (till samma bil) från mekonomen och biltema ser helt olika ut på bilderna.

MVH/

Handbromsen tar bra men man behöver dra spake[…]

Hur och varför vill du dela. Internet fr&arin[…]

Kolla reläet för bränslepumpen, l&o[…]

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]