av COCS - tor 14 dec 2023, 01:03
- tor 14 dec 2023, 01:03
Beklagar om jag stör igen, men den som har lust att svara är jag tacksam för...
Gäller en S80 -04 - ULZ 843 - ca 6670 mil sedan ny.
Har p.g.a. av anmärkningar från Bilprovningen (fram) fått tid på verkstad för byte av det som rubriken anger =
- fjäderben (rostiga)
- fjädrar (ingen anmärkning, men rekommenderas byte)
- fjäderbenslager (kärvar i vissa lägen)
- stötdämpare (läcker olja)
- skydd (delvis trasiga)
Lite märkligt med dessa anmärkningar = för i övrigt är bilen helt rostfri och i mycket bra skick...
Bör man göra en Framvagnsinställning / Hjulinställning efter byte av ovan eller påverkar inte bytet inställningar?
Jag har inga snedslitningar på däcken nu - efter drygt 20 år, men vill ju heller inte få det efter bytet
Om någon anser det behövs inställning - har ni något bra tips för seriös prisvärd inställning i Göteborgs-området?
Alla tips mottages såklart tacksamt & igen tack på förhand!
Hälsningar Christian Sjöberg
Gäller en S80 -04 - ULZ 843 - ca 6670 mil sedan ny.
Har p.g.a. av anmärkningar från Bilprovningen (fram) fått tid på verkstad för byte av det som rubriken anger =
- fjäderben (rostiga)
- fjädrar (ingen anmärkning, men rekommenderas byte)
- fjäderbenslager (kärvar i vissa lägen)
- stötdämpare (läcker olja)
- skydd (delvis trasiga)
Lite märkligt med dessa anmärkningar = för i övrigt är bilen helt rostfri och i mycket bra skick...
Bör man göra en Framvagnsinställning / Hjulinställning efter byte av ovan eller påverkar inte bytet inställningar?
Jag har inga snedslitningar på däcken nu - efter drygt 20 år, men vill ju heller inte få det efter bytet

Om någon anser det behövs inställning - har ni något bra tips för seriös prisvärd inställning i Göteborgs-området?
Alla tips mottages såklart tacksamt & igen tack på förhand!
Hälsningar Christian Sjöberg
Christian Sjöberg
- COCS -
0707-193145
- COCS -
0707-193145