Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvogörmiggalen
Tjo har problem med lyktorna som pekar hejvilt på min lilla xc70 oceanrace 02a men lyckas inte komma på vad som är fel har läst koder som då säger att det är fel på signal osv bytt motor till lyktorna bytt lyktor för sig sedan lite saker som man inte borde göra men gjorde bara för skojs skull. sedan har jag också kollat på reläer å säkringar och den saken som sitter på framaxeln som tydligen ska ha ngt att göra med lyktorna. Hoppas att någon här kan hjälpa mig börjar bli väldigt trött på bilen nu bara kommentera frågor så ska jag svara så bra jag kan. :)
av Storfot
Vad är det för felkoder som "säger att det är fel på signal osv" då och är de fortfarande kvar eller åtgärdade?
(På lite nyare XC70 sitter det bara en givare bak om vi pratar nivåreglering, men det kanske är annorlunda på en -02.)
av Andreas7777
När du böt motorerna, fick du dit dem ordentligt? Det är väl en kulled som ska snäppas in och om den hamnar över eller under så kommer det typ fungera men peka väldigt lågt eller högt, så var det på min 2002:a med xenon
Bränslytryckgivare

Motor varningslampan lyser och har en felkod som s[…]

Cigg-uttag maxström?

Det är riktigt att max belastning på 12[…]

V90 problem släpvagnsbelysning

Det är ganska enkelt att göra på e[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Jag hade problem med lambdasond i ett halvår[…]