- sön 27 maj 2007, 16:53
#107157
Håller fullständigt med då jag tidigare haft alt 1 och om man tittar på hur ljusbilden ser ut mot en vägg så är den väldigt diffus trotts perfekt bild med halogenlampa av modell +50% ljus och mycket svårt att ställa in optimalt utan att det blir för högt vilket det ändå blir iom. att ljuset står för högt i vilket fall som helst med stickljuset halvvägs upp i himmlen. Med originalxenon av iaf dom nya typen 05- blir gränsen knivskarp och ingen risk att det bländar även om det alltid finns typer som anser att det "bländar" pga deras egen ovana att hantera modernt och ljusstarkt billjus, dvs allt i sin ordning.
Skall du ändå leta så anser jag 05-bixenon är den väg du skall gå för vad jag sett på skrotar när jag letade så har dom problem att kunna ta mindre betalt för originalxenon med glas i riktigt glas än med plastglas trotts att det skiljer en hel del mellan dessa som motivera lägre pris på glasvaianten
Om du letar på blocket så kom ihåg att för R-strålisar skall man heller inte betala mer för än standardxenon då enda skillnaden är lite silverfärg på ramen innaför glaset, inget mer som motiverar nån direkt prisskillnad.
Fördel med originalbixenon är också att du då inte har behov av dom mindre extraljus/ramper som finns på marknaden utan för att göra märkbar skillnad så är det dom stora man måste upp på för att förbättra ljuset och då helst xenonkonverterade för en billig penning.
XC70II D5 Summum AWD -08 Polestar LED/xenon edition. Twinpipe med MY14 facelift, 3X NBB 225 Alpha Pro LED 165W på Qpax-båge, MY13 LED belyst R-design växelkonsoll, Erakir DC 19".
Sidescuffplates, inslag av godbitarna från MY11, MY13 invändigt..