Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej

Finns det bilbältesförlängare att köpa? Istället för att byta ut hela bältet? Bilbältet på passagerarsidan fram räcker inte till för att ha lilla barnstolen där och det måste vi åtgärda. Kan man sätta på nån förlängning och isåfall vad säger t ex Volvia om saken? Eller måste jag byta ut bältet helt och hållet för att försäkringsbolaget ska vara nöjda?

Hemg.
Användarvisningsbild
av Brezzz
Hej.
Kanske en dum fråga, men har du fört bak stolen helt och hållet?
Då tjänar du några centimeter.
Tog mej ett tag att klura ut i alla fall, sen funkade det.

/Fredde
av kultebo
Jag har en likadan bil och hade inga problem att få runt bältet när jag backat stolen max. Vad har du för modell på bilbarnstolen?

/K
av Marbas
kultebo skrev:Jag har en likadan bil och hade inga problem att få runt bältet när jag backat stolen max. Vad har du för modell på bilbarnstolen?

/K
Han kanske vill ha plats till en (vuxen) passagerare i baksätet... Inte helt gott om plats där bak om man kör bak framstolen längst bak...
Användarvisningsbild
av Brezzz
Marbas skrev:
kultebo skrev:Jag har en likadan bil och hade inga problem att få runt bältet när jag backat stolen max. Vad har du för modell på bilbarnstolen?

/K
Han kanske vill ha plats till en (vuxen) passagerare i baksätet... Inte helt gott om plats där bak om man kör bak framstolen längst bak...
Man kan nästan aldrig äta kakan och ändå behålla den. Men om du nu vill det, så tillverkar i stort sett alla bilfabrikanter bältesförlängare för den amerikanska marknaden... undrar varför?
Användarvisningsbild
av Loner
Finns väl inga US-bälten till V70n, till 850 fanns det..

Men vad har du för stol då där inte bältet räcker?

/L
av Frigge
Köp en Volvostol istället. Billigare att köpa en sådan begagnad än att köpa o byta bälte.
av Hemgårn
Förlåt min otydlighet.. vi har en barnstol bakom passagerarstolen. Det är därför som det blir lite ont om längd på bältet. Vi kan inte föra stolen längre bak.
av Hemgårn
Frigge skrev:Köp en Volvostol istället. Billigare att köpa en sådan begagnad än att köpa o byta bälte.
Det är en Britax för nyfödda - bebisstorlek - vi har nytillskottet. Vad är det för volvostol?
av Frigge
Hemgårn skrev:
Frigge skrev:Köp en Volvostol istället. Billigare att köpa en sådan begagnad än att köpa o byta bälte.
Det är en Britax för nyfödda - bebisstorlek - vi har nytillskottet. Vad är det för volvostol?
Volvo har bara en stol,den är från 0-3 eller 3 år tror jag. När man har en liten har man en x-tra insats för att dom ska sitta bra.

1 felkod kommer upp! Inget mer. Det har testats s&[…]

Handbromsen tar bra men man behöver dra spake[…]

Hur och varför vill du dela. Internet fr&arin[…]

Kolla reläet för bränslepumpen, l&o[…]