Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ampy
Hej jag har Volvos orginala I-pod adpter och en ipod video 30 gb det funnkar fin men saken är den att när jag stänger av bilen och ipod är inkopllad så stäns allt av bra va ;) men när jag startar bilen så måste jag rycka ut Ipoden ur kontakten för att cd ska hitta den igen är det så eller?
Användarvisningsbild
av Driver64
Jag behöver inte lossa min iPod när jag startar motorn igen. Den fortsätter att spela där den var när jag stängde av bilen.

Det står alltså "CD Load Cartridge" i din radiodisplay när du slår på tändningen igen med iPod:en ansluten?
Användarvisningsbild
av Linden
Samma ämne diskuteras i tråden intill.. Men jag kan instämma samma fenomen inträffar för mig.. Men den kommer ihåg vilken "cd" av de 10 den var på samt låtnummer.. ex CD10 T25 fast det kommer inget ljud.
Tittar man på ipoden syns skärmen med texten att det är ok och koppla loss den.
Tar man loss mp3 spelaren från dockningskontakten så framgår det att den väntar med pausläge på låten man spelade förut.. :/

Lite irriterande.. Verkar som o mvi är 3 med samma problem här i forumet.
Jag kör en Ipod G5.. Hu603. Tips mottages tacksamt :D

/ Andreas
Användarvisningsbild
av Driver64
Hmm, nu drar jag mig till minnes att jag faktiskt hade det där beteendet (CD och spårnummer visades men inget ljud) en gång, men det var ett bra tag sedan och det har inte upprepats. Då "löste" jag det genom att stänga av tändningen och sedan starta igen.

Kan det spela roll vilken iPod-modell och programversion man har i sin iPod?

Jag har en iPod G5 60GB (Modell MA003S) med programversion 1.2.1 men den enda gången det krånglade för mig hade jag programversion 1.1.
Användarvisningsbild
av Ampy
Samma här 1,21 och det visas låtnumme roch allt sånnt men det spelar inget hör ju inget;(
Användarvisningsbild
av Linden
Jag har oxo Ipod G5 60 GB V. 1.2.1 MA147LL

Betyder det att alla vi som har problem kör Ipod G5 med 60 GB?.. Jag ska se om jag kan hitta någon som har en annan Ipod att testa den i min bil och se om det blir någon skillnad. Känner ni någon som har en annan Ipod testa gärna den.
Användarvisningsbild
av Ampy
ska kasta skiten köpa nytt ;)
Användarvisningsbild
av Linden
hehe.. Jae med tanke på att jag skaffade ipoden för att denna adapter med möjlighet att styra mp3-spelaren från ratten.. Så mjae känns lite väl desperat ;)..
Ska dock på måndag försöka att ringa runt lite till volvo (vilken avdelning som nu kan tänkas veta något om denna adapter?)
Tittade på volvocars.se och det blir nog till att ringa växeln i göteborg o höra med tillbehörsavdelningen..

Ni andra, gör gärna likadant, så får vi se vad vi kommer fram till! ;)

Ha det gott :D

Hej, min morfars gamle S70 har blivit sjuk. Den st[…]

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]