Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Alfp
En V 70 som där sidofönster blivit skadat, skall byta till nytt glas ( Ägaren har lyckat med att låsa och lagt nyckeln i bak och stängt bakluckan)
Dörrinsida sitter bla med plast pluggar (har för mig att dessa gick att återanvända med någon liten pigg att trycka in i mitten) Men inte på denna bilen, som är en 2005 a. det är hela pluggar som jag drog ut med en liten typ kofot.
Var finns det nya pluggar att få tag i. Köp ställe? Helst pirat delar.
Tack på förhand
Alfp
Användarvisningsbild
av Erik Å
Om du har gott om tålamod så kan du leta upp pluggarna i sprängskisserna på volvopartswebstore.com för att få tag i artikelnumret och sen googla Volvo <nummer>
Jag köpte till min V70 mk 1 på mekster.se, om jag minns rätt... :P Tror de fanns hos vparts m.fl. webbutiker. Men det är antagligen inte samma till en 2005.
av rosefors
00-04 har plastnitar av klick-typ där man trycker in stiftet ett snäpp tills det klickar och sen kan man dra ut plugg med nit kvar.
05- och framåt har en annan typ av nit som funkar lite annorlunda. Här är stiftet mycket smalare och man trycker in det hela vägen tills det släpper. Man drar sen ut pluggen och stiftet fångas upp i typ en "mössa" som sitter kvar på baksidan av pluggen. Du tar av mössan, tar ut stiftet, på med mössan och kör in stiftet från framsidan igen innan du monterar ihop allt som vanligt.

Båda typerna funkar dock på alla årsmodeller vad jag vet.

Vet ej men kan du inte ställa max belysning m[…]

Laddbox

Hej, jag har just köpt en v60 t6 recharge. Ja[…]

trådlös laddning

Om någon i framtiden vill veta vad kag gjord[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Jag hade problem med lambdasond i ett halvå[…]