Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av erikn
Jag har letat info men inte lyckats finna. Min styrväxel läcker, det jag vet är att det är skitjobbigt att byta då frambalken måste ner. Har lyckats tråckla in en kamera och fått en bild på halva etiketten. På den finns numret 7853 974 347. Genom att leta på bildelsbasen kommer jag fram till att det är en P30764326. Kollar jag den så är den billigaste på skroten ca 5500 kr. Men söker jag på mitt reg-nummer så får jag betydligt fler olika varianter som "passar" på min bil.

Letar jag på nätet så finns nya OEM som ska passa, och de är ofta märkta med både 30764326 OCH 30764324. Kollar jag på bildelsbasen så finns betydligt billigare exemplar (typ 3000 kr) som då enligt ovan borde passa. Men jag gillar inte det där borde...

Vad är det för skillnad på en -24 och en -26? Passar båda eller måste jag gå på exakt artikelnummer?
Användarvisningsbild
av erikn
Kan väl återkoppla så här tre månader senare. Köpte en flaska Omega 917. Är ju normalt lite (eller väldigt) skeptisk till mirakelkurer, men det har hjälpt otroligt. Skitdyr flaska, men man ska ha i väldigt lite. Den läcker nog fortfarande, men under de här tre månaderna så läcker den mindre och mindre, har nog bara fyllt max en halvliter styrservoolja, och kollade idag och då fyllde jag på kanske en halv dl. Då var det ett tag sedan jag fyllde på, och har varit en sväng till Gbg fram och tillbaka.
Användarvisningsbild
av erikn
Första gången ca 2,5 cl och fylla behållaren. Sedan vid nästa gång hade jag i kanske 1 cl och fyllde på, då var den inte tom. Tredje gången ingen Omega 917 och nu är den som sagt näst intill tät.

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]

Ni som kör husvagn med eran XC 40, vilka husv[…]