- tor 24 maj 2007, 22:14
Funderar på var jag ska sätta drivdonen till xenon ljusen... Tre stycken från extraljusen. Nån som har nån bra lösning?
Moderator: Moderatorer
Mikael_0223 skrev:Får de plats bakom plastskölden skulle jag nog gömma där, det är inget jättejobb att riva ner kofångaren.nu har jag undersökt var man jag sätta drivdonen... får hem xenon till mina extraljus iveckan som kommer så jag ska försöka ta lite bilder på hur jag gör.
Det enda att tänka på är kanske kylning av ballasterna, jag vet inte riktigt hur varma de blir, om man dessutom kapslar in dem för att fuktskydda dem kanske de skadas eller förstör lådan.
Jag skulle nog bygga lådan med en kylfläns som ballasterna sitter på för att leda bort lite värme.
Skulle vara kul att få höra lite erfarenheter sedan, hur lång fördröjning är det innan x-ljusen lyser för fullt?
Vilka ballaster använder Ni?
/
Micke
T-Röd skrev:Funderar på var jag ska sätta drivdonen till xenon ljusen... Tre stycken från extraljusen. Nån som har nån bra lösning?Kolla på qpax.se
jea_99 skrev:Har ju redan deras frontbåge. Men vill ju inte ha drivdonen åtkomliga. Så jag ska sätta dom bakom fronten. Xenon är ju väldigt stöld begärligt tyvärrT-Röd skrev:Funderar på var jag ska sätta drivdonen till xenon ljusen... Tre stycken från extraljusen. Nån som har nån bra lösning?Kolla på qpax.se
http://www.qpax.se/swe/bilmodellerindex.htm
Varvtal motortemp är bara två exempel […]
Efter att jag bytt kamremmen senast så sitte[…]