Eftersom du ska byta givare (och jag antar att de på åmod 2005 sitter under de båda locken på tankens ovansida, det gör de på åmod 2003 iallafall) så fungerar nog nedan:
Sist jag tömde tanken tog jag ur soppapumpen under höger baksäte och slangade ut med ett par stycken vattenslangar. Det svåraste var att få loss plastringen som håller pumpen utan rätt verktyg, men jag lutade mig mot att det fanns nygamla på skroten ifall den skulle gå sönder, och slog därmed med dorn och hammare så ringen lossnade.
Sedan gjorde jag samma sak på andra sidan tanken (bort med locket och slanga där oxå).
Sitter 2st givare, en på var sida. Vill minnas att det fanns pilar på båda locken som skulle peka åt något visst håll eller mot någon märkning på tanken samt att det var lätt att råka klämma den vänstra tankdelens pumps kablage mellan locket och tanken - då blir det nog läckage.
Kanske istället går koppla returen från spridarna till en slang ner i en dunk men vetesjutton hur mycket diesel som flödar tillbaka - aldrig provat.
Metod nr.1 gjordes dock i panik då jag precis fulltankat och det droppade diesel från pumpens lock som spruckit.