Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Geez
Har ett problem med ECC:n i min S60 -01. När bilen har stått i solen en hel dag och jag startar den för att åka iväg så går inte fläkten igång o kyler ner till inställd temp. Istället får man manuellt ställa in fläkten på fullt blås så kyla kommer. På både min förra S70 och farsans V50 så går fläkten igång automatiskt o kyler ner kupén till inställd tempratur, men inte i min S60. Nån som vet vad det kan vara för fel??! Är tacksam för svar..
av perans69
jag märkte det i min s60 oxå ..men jag tryckte på auto knappen igen sedan dess funkar min som den ska. :shock:
av LOTEZ
mjukvara..
av Marbas
LOTEZ skrev:mjukvara..
Hur kan mjukvaran bara sluta fungera en vacker dag?
av Geez
Tycker också det verkar konstigt att mjukvaran slutar att funka. Men nåt knas är det. Fläkten hoppar inte igång trots att jag ställer in temperaturen på det lägsta. Då tycker jag den borde ge fullt ös på fläkten automatiskt. Vet inte om det kan vara fel på nån givare som känner av temperaturen inne i kupén???
av Frigge
Börja med att damsuga rent vid tempgivaren som sitter i CCM:en (ecc panelen), givaren sitter innanför gallret vid hö tempväljare. OBS !!!! Peta INTE in något i gallret då du har sönder givaren om du gör det.

Damsug enbart !!!
Användarvisningsbild
av Chrasher
Frigge skrev:Börja med att damsuga rent vid tempgivaren som sitter i CCM:en (ecc panelen), givaren sitter innanför gallret vid hö tempväljare. OBS !!!! Peta INTE in något i gallret då du har sönder givaren om du gör det.

Damsug enbart !!!
Instämmer - gjorde så på min och det hade rejäl effekt.

Stämmer.

V60 sliter däck bak

Vilken bussning är det du menar? Och vart fin[…]

Husbilar igen, eller ja förare och sjä[…]