Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Keyman
På vår xc90 2008 blåser det endast kalluft på förarsidan samt varmluft på passagerarsidan oavsett hur vi ställer reglagen. Defroster verkar ha slutat fungera också.

Tips på vart jag ska börja?
av binkie
Keyman skrev: tis 12 sep 2023, 08:17 Provade koppla ur dem och helt riktigt så hoppade de andra funktionerna igång igen . Törs man leta beg styrboxar eller är det nya som gäller?
Det är inte säkert du behöver byta båda. I regel är det bara en som strular och stör ut datakommunikationen för resten av klimatanläggningen. Koppla in en och se om felet återkommer då vet du vilken som är trasig.

Byter du styrenheten så ska den normalt läras in via datorn, hur viktigt detta är kan jag inte svara hundra på.
Tänkte prova att koppla ur styr boxen men blir skraj när jag kollar under framstolarna. En enorm mängd kabelpar från olika håll som går in framifrån i en bred grå enhet. Törs inte börja dra ut alla med risk att nåt värre händer eller att jag inte sätter i dom rätt igen.

Kom över en helt ny ratt, nu är jag n&ou[…]

Kolla att du kan rucka på oken tills inre […]

Jag vet inte vilken EQS du suttot i, men den &aum[…]

Bilen fungerade utmärkt. 6-cyl 2.9 Manuell Ja[…]