av adkins - tis 01 aug 2023, 23:57
- tis 01 aug 2023, 23:57
För att vara tydlig, jag är tjock (5'4" och 280lbs) men jag har aldrig haft problem med några andra säkerhetsbälten i någon annan bil jag har kört eller suttit i, men det här är den första Volvon jag någonsin har haft (köpte den för ett par veckor sedan.) Är dessa säkerhetsbälten bara kortare än vanligt? Jag tror inte att problemet är att det går över mitt knä, men från axeln till bältesspännet är det otroligt tight (även om jag tvivlar på att det spelar någon roll eftersom det är bara ett bältessystem som dras ut från axeln). Jag känner att om jag var längre så skulle jag inte kunna spänna den. Jag känner mig otroligt begränsad.
Återigen, jag har inga vanföreställningar om min vikt, men jag har aldrig haft något i närheten av dessa problem i några andra bilar under det senaste decenniet jag har kört. Är detta bara en vanlig sak med den här bilen? eller kan det vara problem med säkerhetsbältet? varje säkerhetsbälte i bilen känns ungefär likadant.
Jag ville bara kolla in om det fanns ett problem eller en lösning som jag inte känner till innan jag börjar leta efter ett längre förarbälte.
Återigen, jag har inga vanföreställningar om min vikt, men jag har aldrig haft något i närheten av dessa problem i några andra bilar under det senaste decenniet jag har kört. Är detta bara en vanlig sak med den här bilen? eller kan det vara problem med säkerhetsbältet? varje säkerhetsbälte i bilen känns ungefär likadant.
Jag ville bara kolla in om det fanns ett problem eller en lösning som jag inte känner till innan jag börjar leta efter ett längre förarbälte.