Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av elmber900
Hej, har haft problem med min bil idag (V70n 2,4d från 2005) och här kommer historien: Körde på 100 väg ca 30min och då började bilen regenerera under hela resan (både dit och hem ca 1h). När jag kommit fram dit jag skulle så stängde jag av bilen i ca 2 timmar och körde sedan hem. När jag skulle ut på samma 100 väg så märkte jag att bilen ej laddade, hände nästan inget när jag tryckte på gasen. Tog mig hem och har nu kollat felkod och översyn av motorrummet. Alla slangar (vacuum och tryckslangar) är hela, alla givare är intakta och ej skadade. Jag har dock felkod på atmospheric pressure sensor samt boost pressure sensor (inga koder kom fram, endast namnen). Behöver jag exakt felkod för att kunna avgöra vilken givare det är som är kass samt vart sitter de?

Har haft felkod i dialogrutan på motorsystem service erfodras konstant sedan i Måndags då jag låg i 120-140 på motorvägen, kom direkt efter.
Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]