- tor 27 jul 2023, 18:25
#1548647
Hej! Jag har bytt vevhusventilation på min xc70 från 2002 med 200hp 2.5 motor efter att den varnat för lågt oljetryck, var lite koksad olja i kanalerna i motorn men inte helt igensatt. Samtidigt som detta gjordes plockade jag ned tråget och rengjorde, sedan varmkördes motorn med engine flush I oljan och tråget plockades ned igen och rengjordes tillsammans med silen på oljepickupen. Även oljetrycksgivaren byttes.
Nu när jag monterat ihop allt och provkör varnar den för lågt oljetryck igen! Kan det ha lossnat massa skit från motorn och satt igen silen eller är det troligast att det glappar i kablaget till givaren?
Silen var ej helt igensatt när den togs ned första gången men lite smuts i.
Finns det något smidigt sätt att koppla på en oljetrycksmätare istället för givaren? Kanske en så man kan ha mätaren i kupen lite tillfälligt för att testa. som jag förstått det så varnar givaren som sitter där vid ganska lågt tryck, typ 0.5bar.
Tack på förhand för tips och ideer!
Nu när jag monterat ihop allt och provkör varnar den för lågt oljetryck igen! Kan det ha lossnat massa skit från motorn och satt igen silen eller är det troligast att det glappar i kablaget till givaren?
Silen var ej helt igensatt när den togs ned första gången men lite smuts i.
Finns det något smidigt sätt att koppla på en oljetrycksmätare istället för givaren? Kanske en så man kan ha mätaren i kupen lite tillfälligt för att testa. som jag förstått det så varnar givaren som sitter där vid ganska lågt tryck, typ 0.5bar.
Tack på förhand för tips och ideer!