Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DCOE
Hepp. Har en S80 -99 och stör mej på att bältesvarningen piper så fort tändningen är på, oavsätt om jag sitter i bilen eller inte, behöver inte ens ha motorn igång! Har nästan alltid bälte när jag kör, om jag inte bara flyttar bilen en bit eller så, och då brukar jag inte hinna störa mej så mycket på plinget, men ibland sitter jag ju i bilen och väntar på någon, och kanse ändå ska ur och hjälpa till med väskor eller kassar och sånt och ibland har jag ju bilen igång när jag lämnar bilen för att göra något annat, och dom andra i bilen måste höra oljudet, eller så har jag tändningen på när jag sitter och försöker lista ut hur GSM-telefonen fungerar... och då käns det ju muppigt att behöva ta på sej bältet för att slippa höra summern... Är bältessummern något som går att justera när den ska låta eller koppla bort. Eller måste man fysiskt koppla ur givaren i bälteslåset?
av DCOE
Hade en V70 D5 -02:a tidigare, och har inget minne av att jag stördes av bältesvarningen på den. Kommer inte ihåg hur den fungerade, men har för mej att den bara pinglade när jag körde utan bälte..? Går den fuktionen att ställa in på S80:in?
Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]