Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Discobanan
Bil: Volvo S80 -00

Fälg: Woodland 18", ET43 (nebula lookalike)

Vad behöver jag för invändig & utvändig diameter på centrumringarna för den kombinationen?

Dum som man är så väntar man ju alltid till sista sekund med saker och ting. Jag har ca 2 timmar på mig imorgon bitti att springa till mekonomen, handla centrumringar & montera dessa.
av Discobanan
Efter en kvälls googlande jag har lärt mig ett och annat. Bilen har en navdiameter på 65,1mm .. ET43 hade ju dock inget med saken att göra, och jag har inte heller kommit något närmare ett svar på vad fälgen har för diameter :/
Användarvisningsbild
av ER
67.1mm utvändigt och som sagt 65.1 invändigt så uttrycket ett varv eltejp kommer verkligen till sin rätt.
Så är det på mina Woodland.
av Discobanan
Grymt stort tack!! .. Får väl hoppas jag slipper ta till eltejpen. Mekonomen verkar iofs inte ha några ringar med den ytterdiametern, men nu blir det ju lite lättare att ringa runt och kolla läget när man vet vad man vill ha :)
Användarvisningsbild
av ER
gummihuset bör ju om inte annat, ev även gummigubben kan få tag på om dom orkar ge service värd namnet.
Användarvisningsbild
av Loner
Dom flesta gumminasare har ringar, så det skall nog inte vara så svårt att få tag i en uppsättning.

ps. skriv gärna i din profil vart du bor. ds

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]

Om det är Polestar optimering så ers&a[…]

Antar att du har elektriskt gasspjäll, kolla […]