Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av wertyzh
Hej, jag har problem med abs givare vänster fram enligt felkodsläsare
0011- Left front wheel sensor, Faulty Signal. innan jag läste på om det kunde vara abs krans eller abs givare så köpte jag abs givare från biltema och satte dit. ingen skillnad. dagen efter köpte jag abs krans, mycket riktigt så var abs kransen på bilen sprucken och väldigt rostig. tänkte då att det är ju 100% denna som är problemet. men när jag rengjort och fått i den nya abs kransen, satt tillbaks allting och spänt fast så provkör jag. då får jag samma felkod igen
kollar jag i felkodsläsaren så får jag inget värde alls på abs givaren vänster fram.
kan det vara så att Biltemas abs givare är defekt? eller kan jag ha gjort något annat fel?
tacksam för hjälp
Användarvisningsbild
av Greffel
Finns lite olika sätt att felsöka detta, men om abs kransen var trasig så borde det vara felet.
Jag hade not satt tillbaka den givaren du bytte ut och sett vad det ger för resultat
av wertyzh
tänkte samma som du och jag satte tillbaks den " gamla givaren". då fungerade det. alltså en helt ny från biltema var defekt.
:)
Användarvisningsbild
av Erik Å
Surprise, Biltema kvalitet :-D
Är det "kransfel" så får man felkod först när man rullat en bit. Om man har kört fast i en snödriva kan mycket väl ett hjul snurra medan det andra står still så därför sätts felkoden först efter en stund med saknade pulser från ena hjulet. Defekt (elektriskt-) givare upptäcks däremot omedelbart vid diagnosen som körs då man vrider på nyckeln.

Verkar som att ID.7 GTX kan få 1800kg fö[…]

Ventilationsgaller V90-18

Tack för hjälpen!

Mycket tråkigt att det överhuvudtaget h[…]

Problem med dörrlås v60

Klockrent. Exakt samma felbeskrivning som mitt pr[…]