Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Truckern
Har fått ett rejält stenskott i vänster strålkastare på min kära V70 01a.. Har hittat nya glas man kan montera dit. Nu till frågan, e det svårt? mkt som ska demonteras eller?
mvh Truckern
Användarvisningsbild
av Loner
Du hittar inga nya glas, det blir till att byta hela strålkastaren.

/L
av Fredrik S
Klart det går att byta glas, det är pyssligt och tar tid men det går och görs helt och hållet på egen risk :)

Gjorde det när jag lackade mina tidigare insatser....

Har du fått tag i lösa glas, så börja med att demontera fronten och ta bort lycktorna

Efter några minuter ser bilen ut så här:
Bild

Värm med varmluftpistil eller liknande runt kanten och bryt med lämpligt verktyg runt glaset tills det släppt helt från huset.
Nu är det isärplockat, men attans vad kletigt "Limmet" är :shock:
Bild

Montera ihop på motsvarande sätt... värm limmet, tryck dit glaset och värm därefter lite till för att det skall bli tätt mot väta.

Färdiglackad sarg:
Bild

Då är det dags att montera, första på plats:
Bild

Den andra:
Bild

Snart klart :D
Bild

Och vips var det färdigt, är riktigt nöjd 8)
Bild
av Truckern
Jisses!! behöva skruva isär halva bilen för att byta ett glas :) :) Jaja,ger mej på de en vacker dag då. tack för alla svaren. // Truckern.
av Alminjo
Det blev riktigt snyggt måste ja säga! Vad blev det för färgkod då? :)
av Fredrik S
Alminjo skrev:Det blev riktigt snyggt måste ja säga! Vad blev det för färgkod då? :)

Jag använde Silver 130
av Alminjo
Fredrik S skrev:
Alminjo skrev:Det blev riktigt snyggt måste ja säga! Vad blev det för färgkod då? :)

Jag använde Silver 130
Med klarlack eller utan ?
Användarvisningsbild
av BullDoGs
Klart nice

Keep going mate :)

\\Bullen

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]

Om det är Polestar optimering så ers&a[…]

Antar att du har elektriskt gasspjäll, kolla […]