Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av radik
Hejsan. Min färddator strular på min V70 D5 2002. Ibland funkar den klockrent,ibland inte alls och ibland glappar den som ett jävla mongo.
Tänkte bara höra efter om nån vet nån firma som kan fixa detta till vettigt pris. Det ska vara i stockholmstrakten,helst söderort
Tack tack
Användarvisningsbild
av Loner
Kan du du var amera exakt i felbeskrivningen.

Tappar displayen tecken och har sig, eller bläddrar den runt bland dom olika funktionerna (dom 2 vanligaste felen)?

Tappar den tecken är det displayen som är paj, försök byta från en annan DIM, bläddrar den runt är det spaken. Byt spak.

/L
av radik
Loner skrev:Kan du du var amera exakt i felbeskrivningen.

Tappar displayen tecken och har sig, eller bläddrar den runt bland dom olika funktionerna (dom 2 vanligaste felen)?

Tappar den tecken är det displayen som är paj, försök byta från en annan DIM, bläddrar den runt är det spaken. Byt spak.

/L
Den både tappar tecken och bläddrar runt. Helt plötsligt kan det stå tex p%ia. Ja en massa konstiga tecken helt enkelt. Och ganska ofta står det tex pin kod 2 ggr under varann. och den bläddrar även runt bland funktionerna av sig själv.
Är detta enkla fel att åtgärda själv eller bör jag lämna in den?
Tack för svaret förresten
Användarvisningsbild
av Loner
Vore jag du skulle jag testa med en annan "spak".

/L
av radik
Loner skrev:Vore jag du skulle jag testa med en annan "spak".

/L
Vad är det för spak du menar?
av CANBus
jag är väldigt säker på att det är fel i din DIM tyvärr...
Användarvisningsbild
av Loner
radik skrev:
Loner skrev:Vore jag du skulle jag testa med en annan "spak".

/L
Vad är det för spak du menar?
Blinkersspaken, där reglage till färddatorn sitter.

Men CANBus har mer kunskap om detta, och han har säkert rätt, för är det fel på spaken så brukar det bara rulla runt bland all info...

CANBUS, kan det räcka att byta bara själva displayen, eller är det elektroniken i DIM som tagit pension?

/L
Användarvisningsbild
av Rillee
Jag hade samma fel på min. De bytte först spaken men det hjälpte inte sen bytte de något annat som jag tyvärr inte kommer ihåg vad det var, men det gjorde susen.
av radik
Rillee skrev:Jag hade samma fel på min. De bytte först spaken men det hjälpte inte sen bytte de något annat som jag tyvärr inte kommer ihåg vad det var, men det gjorde susen.
Vad kostade kalaset? Och var det hos volvo du lagade den?
av radik
CANBus skrev:jag är väldigt säker på att det är fel i din DIM tyvärr...
Ok. Skönt och veta vad det är iaf. Är det bara volvo som kan laga dessa fel eller kan man hitta nåt annat ställe som då borde vara lite billigare?
Däck dimensioner

Kapa fälgarna så de blir till kugghjul […]

Tydligen knasar backkameran med denna så und[…]

P0171

Tror den sitter i motorutrymmet men däremot v[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Jag tror dessa är till 14" men kan ha fe[…]