Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av T5R
Nu ger jag upp, jag har köpt mej ett par elstolar på en skrot, (hadde vanliga innan) lämmnat in bilen med elstolarna till volvo här i Skövde för att få dem monterade och installerade i bilen.

Verkmästaren sa att det tar upp till 8 timmar för jobbet, till en kostnad av 3800Kr inkl mjukvara.
Jättebra!

Men nu till mitt bekymmer stolen fungerar endast i ca 2 minuter efter varje start, sen går den inte att manövrera alls.
Jag har samtalat med volvoverkstaden och de kan inte hjälpa mej mer än att uppdatera mjukvaran i stolens styrenhet. Tror ni att stolen kanske är trasig?
Passagerarstolen fungerar hela tiden.

Tack för svar // O.S
Användarvisningsbild
av Cimmen
T5R skrev:Nu ger jag upp, jag har köpt mej ett par elstolar på en skrot, (hadde vanliga innan) lämmnat in bilen med elstolarna till volvo här i Skövde för att få dem monterade och installerade i bilen.

Verkmästaren sa att det tar upp till 8 timmar för jobbet, till en kostnad av 3800Kr inkl mjukvara.
Jättebra!

Men nu till mitt bekymmer stolen fungerar endast i ca 2 minuter efter varje start, sen går den inte att manövrera alls.
Jag har samtalat med volvoverkstaden och de kan inte hjälpa mej mer än att uppdatera mjukvaran i stolens styrenhet. Tror ni att stolen kanske är trasig?
Passagerarstolen fungerar hela tiden.

Tack för svar // O.S
Det där har det pratats om tidigare, tror det var CANbus som visste nåt om det... Det går tydligen in i nåt "låsläge" när den inte känner igen bilen eller nåt...
Användarvisningsbild
av elmuppo
Din bil är inte specad för Elstolar. Finns inte som tillägg. Volvo PV måste ändra i något som heter carconfig för att få det att funfera.

Din mekaniker får skapa ett ärende i TIE.

Vet inte vad det kostar, men det brukar inte vara billigt.

//Branx

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]

Om det är Polestar optimering så ers&a[…]

Antar att du har elektriskt gasspjäll, kolla […]