Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av #27
Du kan nog se de på stötdämparna bak är lite osäker på xc90 men se på länken bild 2 och 3 (är till v70 men ändå)..
Användarvisningsbild
av Driver64
Om det är samma som på S60/V70/S80 så syns det genom att stötdämparna är lite grövre och har en gummibälg som skyddar kolvstången. Ser ut så här på min bil (V70):
Bild
Min bil har väl snart forumets mest exponerade underrede? :wink:
av VolvoXC90
Tackar så mycke!

Skall genst ut och kolla!

MVH/XC90
Användarvisningsbild
av Jensen
Är din bil 7-sitsig så är nivåreglering standard.
Användarvisningsbild
av Larre
Om du efter att ha tittat efter i hjulhuset fortfarande är osäker, så kan du alltid roa dig med att räkna antalet säten i skönheten. Har hon sju säten, så har hon också automatisk nivåreglering. Men om hon inte har sju säten, kan hon förstås ändå vara utrustad med automatisk nivåreglering genom tillval. Då kan ett besök hos en Volvo-ÅF ge dig svaret på din fråga. (Om det är en importbil, så vet jag inte.) Hoppas det hjälper!

Edit: :D Jensen hann visst före medan jag skrev...
av Funatic
Ring en volvohandlare och ha ditt reg nummer till hands, de kan läsa upp hela listan med utrustning som din bil levererades med. Är man trevlig så är de trevliga tillbaks och hjälper till.

Termostaten (tror det är den) i både f&[…]

Det är ofta fel på dessa mätarhus.[…]

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]