Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av zoddan
Kan man ha 235-40-18 på en S60 T5a utan att det tar i när man svänger eller måste man ha "svängstoppar" ?
Användarvisningsbild
av Loner
Beror mera på fälgens ET än däckets dimension..

Men det brukar ta i oavsett.. Men en T5a hade ju säkert 205 eller större från fabrik så den har dom minsta monterade iaf.. går ju att shimsa ut dessa..

/L
Användarvisningsbild
av samcan
Loner skrev:Beror mera på fälgens ET än däckets dimension..

Men det brukar ta i oavsett.. Men en T5a hade ju säkert 205 eller större från fabrik så den har dom minsta monterade iaf.. går ju att shimsa ut dessa..

/L
Då har jag en litten fråga, jag är en ägare av R replica fälgen 19" fick för mig att jag har storlek 235/35 går det att justera utslagsbegränsarna så att de blir litte mindre svängradie och att det inte skrapar till ??? kan va vettigt att göra det då de spelar ingen roll ialafall om man svänger ytteligare litte sämmre :)
Användarvisningsbild
av Loner
Dom sitter ju bara med 2 skurvar, lägg nått bakom dom bara ås har du ju försämrat utslaget..

/L
Användarvisningsbild
av samcan
Loner skrev:Dom sitter ju bara med 2 skurvar, lägg nått bakom dom bara ås har du ju försämrat utslaget..

/L
Tackar för de snabba svaret, är de nån därute som har en bra bild på denna lilla pryl , vet ungäfär vart jag ska leta, men vill gärna se den hehe så jag inte skruvar loss av mistag toplocket eller nått, HAHA de vore kul va ...
Användarvisningsbild
av samcan
C.W. skrev:Hittade detta inläg lite längre ned på sidan.
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=17155

COOOL, vilken stjärna du ä, nu ser jag problemet och den skall åtgärdas :> haha , ska bara mata den nyfödda bäbisen och se till att den rapar o bajsar så ska jag nog hinna med volvon , hehe :)

Är det inte på V50 som EVAP-ventil och […]

Vilken storlek ska det va på bromsskivor fra[…]

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&[…]

Hej! Har en gammal Volvo 740 GLE från -89 o[…]