Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tech
Nu e de dax,,, nu ska vingen på...

Borde väl vara standard på de här bilarna, vill ju bara lätta från backen =o))) hehe

E de lätt att riva insidan av luckan så att man kommer åt att skruva?? E de bara clips som det sitter i som vanligt??

Tips tankar ideer mottages..
Användarvisningsbild
av RichardB
Eftermonterade vinge på min bil i höstas hos en bilmeck som är vän till familjen.. han sa att det var ganska krånligt och meckigare än han trodde.. Man har bara en chans på sig att det blir rätt.
Användarvisningsbild
av Loner
RichardB skrev:Eftermonterade vinge på min bil i höstas hos en bilmeck som är vän till familjen.. han sa att det var ganska krånligt och meckigare än han trodde.. Man har bara en chans på sig att det blir rätt.
Den bilmecken skulle jag inte be om hjälp.. Svårt att jämföra svårighetsgrader, men det är 5 hål som skall borras, en kabel som skall kopplas. 4 skruvar att skruva i, 2 dubbelhäftande tejper att fästa.

Det "svåra" är ju att man måste ta det lungt och vara noggran så man tejpar fast vingen rakt.

Jobbet tar ju max en timme från start tills man har varit in och tvättat händerna.

/L
av Tech
kan meddela att det inte e några problem att montera vinge...

Kan nog vilken klåpare som helst göra.

Skandal bara för priset volvo tar för moteringssattsen.
Användarvisningsbild
av Varti
Va tar Rejmes för montering av Vinge??? :???:
av slippy
Satte vinge på min isamband med senaste (första) servicen,
gick på ca 4000kr, lackad och klar + montering hos brabil.
Användarvisningsbild
av Loner
Hyffsat ändå, för den kostar väl runt 3000 lackad och klar i kartong.

/L
Användarvisningsbild
av Varti
Ok Rejmes tar 5500 kr monterad o lackad o osv :)

Bilruta-strömställare.JPG Bilia sä[…]

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&arin[…]

Verkstad Uppsala

Hej Ny på forumet men det känns ju bra.[…]

Sport chassi

Hej alla Jag har en v70 momentum med sport chassi[…]