Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Robert A
Har inhandlat klarglasbakljus till kombin. Men hur tar man enklast bort de gamla? Vill inte bryta sönder något. Hoppas på utförliga svar:)

Tack på förhand.
Användarvisningsbild
av Loner
En volvomek skulle säga, riv inredningen i skuffen, men om du är lite tjurig så behöver du bara ta loss högtalarna i dstolpen samt lossa luckorna till elcentralen resp förbandspaketet.
Trångt ja, men det går rätt bra ändå.

Kikade på din R i galleriet förrut idag och tänkte just, den borde han ha satt 05-bakljus på.

Ps. uppdatera gärna din profil med varifrån du kommer Ds.

/L
av Robert A
Då är det till att köpa plåster då....

Inget som kan gå sönder om man bryter/drar/bänder på fel sätt?

PS. Profilen är uppdaterad:)
Användarvisningsbild
av Loner
Robert A skrev:Då är det till att köpa plåster då....

Bryter o bänder du så kan du nog ha sönder de mesta...
Men ljusen sitter ju bara i ett par bultar, enda svårigheten är att få plats med nävarna innanför plasten.

Men jag var lika orolig som du när jag gjorde det på min bil, bland de första jag gjorde på en så pass modern bil, därför vågade jag inte riva plastinredningen bak och få full tillgång till skruvarna, otan gick genom dom små hål jag kunde, och det gick fin fint det med..

/L
av DaAddez
Loner skrev:
Robert A skrev:Då är det till att köpa plåster då....

Bryter o bänder du så kan du nog ha sönder de mesta...
Men ljusen sitter ju bara i ett par bultar, enda svårigheten är att få plats med nävarna innanför plasten.

Men jag var lika orolig som du när jag gjorde det på min bil, bland de första jag gjorde på en så pass modern bil, därför vågade jag inte riva plastinredningen bak och få full tillgång till skruvarna, otan gick genom dom små hål jag kunde, och det gick fin fint det med..

/L
När jag bytte på min kärra så gjorde jag så här att jag
rev ner plasten på D-stolparna.

Men det e j-vligt trångt ändå. Så köp ett plåster paket oxå :lol:
av Pebben
Robert A skrev:Har inhandlat klarglasbakljus till kombin. Men hur tar man enklast bort de gamla? Vill inte bryta sönder något. Hoppas på utförliga svar:)

Tack på förhand.
Enkelt utan att ta bort klädseln, skaffa dig bara en hylsnyckelsats modell mindre med förlängare och "kardanknut" så löser du det enkelt. Tänk även på att du måste ta loss dem i rätt ordning. Minns inte nu men tror att den övre delen även håller den undre lite i underkant. Vidare skall du vara noga med att taklisterna hamnar rätt (där railsen sitter). Det är lätt att bryta sönder dem om man bänder. Hur som helst är det ett totalt sett enkelt arbete bara du har rätt verktyg. Försök även undvika att tappa muttrarna för det är pilligt att fiska upp dem igen.
Användarvisningsbild
av Loner
Pebben skrev:Försök även undvika att tappa muttrarna för det är pilligt att fiska upp dem igen.
Fler än jag som letat muttrar alltså... 8)

/L
Användarvisningsbild
av Pimp my ride
Ganska enkelt att riva inredningen, 1 skruv och några clips på sidopanelen.
En skruv somm håller takpanelen(innanför taklampan) plus clips.
D-stolpen sitter bara med clips.
Resten är semester utan plåster.
Bytade i helgen, tog ca 35 minuter.
Användarvisningsbild
av Honke
Från det ena till det andra, exakt vad kostar "facelift" bakljusen på volvo? Skulle gärna vilja ha ett ganska exakt pris...

Fast man börjar ju tvivla nu när man läser ju jävligt det verkar vara att komma till o byta dom :lol:
Användarvisningsbild
av Loner
Honke skrev:Från det ena till det andra, exakt vad kostar "facelift" bakljusen på volvo? Skulle gärna vilja ha ett ganska exakt pris...
Ring och kolla själv, det skiljer mellan alla återförsäljare.
Honke skrev: Fast man börjar ju tvivla nu när man läser ju jävligt det verkar vara att komma till o byta dom :lol:
Nejdå, bara att byta! Du kommer att bli så nöjd med resultatet!

/L
installera dragkrok

På exempelvis XC70 2012 ska det till tv&arin[…]

Låscylinder

Men får man löst cylindern när den[…]

Hej jag har problem med att min srs lampa lyser oc[…]

XC40 Reacharge Twin motor

Jag har en P8 -23 och upplever inga av dessa probl[…]